Renginiai

OKT | ŠOKIS DELHI

režisierius Oskaras Koršunovas | scenografija random heroes | muzika Gintaras Sodeika | vaidina: Kamilė Petruškevičiūtė, Ugnė Šiaučiūnaitė, Inga Šepetkaitė, Augustė Pociūtė, Paulina Taujanskaitė, Kęstutis Cicėnas

trukmė: 1 val. 30 min.

„Man ši pjesė tiesiog kupina gero humoro jausmo. Tokia egzistencialistinė komedija. Tai toks budistinis dalykėlis, parašytas, neabejoju, nirvanoje pabuvojusio dramaturgo. Kaip ir visi geri budistiniai dalykėliai, jis kupinas paradoksų, kuriuos ūmai supratus norisi iš juoko ridinėtis ant grindų“, – teigia O. Koršunovas.

„Šokis Delhi“ – tai septynios novelės apie garsią šokėją ir ją supančius žmones, kurie ieško vidinės ramybės. Septyni pasakojimai apie meilę, mirtį ir šokį. Režisieriui O. Koršunovui – tai pirmas prisilietimas prie I. Vyrypaevo kūrybos.

„Parašiau pjesę bandydamas rasti atsakymą į klausimą, kas jungia mus dabar, kai viskas byra į smulkias dalis. Kas jungia mano vakarykštę dieną su šiandiena, mano vaikystę, tai, ką prisimenu, tai, ko neprisimenu, mano tragedijas, mano laimę? Tik viena – aš. Norėjau pasakyti, kad norint išgyventi šiuolaikiniame pasaulyje būtina suvokti, jog tu ir pasaulis – viena visuma. Tu ir esi tas pasaulis, o ne tik jame gyveni. Man atrodo, kad kai tik mes tai suprasime, iškart atsiversime vienas kitam ir sau. Tragedijos, žinoma, niekur neišnyks, bet žmonija į jas žiūrės kitaip“, – apie pjesę „Šokis Delhi“ pasakoja dramaturgas I. Vyrypaevas.

Kritikai I. Vyrypaevo dramaturgiją įvardija kaip kūrinius, esančius kažkur tarp amerikiečių režisieriaus, kultinio „Bulvarinio skaitalo“ režisieriaus Quentino Tarantino ir rusų kino klasiko, „Soliario“ režisieriaus Andrejaus Tarkovskio.

I. Vyrypaevo požiūris į šiuolaikinį teatrą itin artimas režisieriaus O. Koršunovo laboratoriniams ieškojimams OKT Studijoje. Pasak dramaturgo, šiandieniniam teatrui nebereikia dirbtino patoso – jam tereikia gyvo pokalbio.

„Mene pereiname prie naujos komunikacijos rūšies. Aš tai pavadinčiau komunikacija tarp energijų ir sąmonių. Žiūrovas ateina į teatrą ar kiną dialogo, jam būtinai reikalingas gyvas atgalinis ryšys. Labiausiai norėčiau, kad su manimi paprasčiausiai kalbėtųsi. Man įdomi gyva komunikacija be patoso“, – teigia I. Vyrypaevas.

Spektaklio scenografiją kuria random heroes – kūrybinis tandemas, su kuriuo O. Koršunovas bendradarbiavo statydamas „Eglę žalčių karalienę“ Vilniuje. Muziką kuria nuolatinis režisieriaus bendražygis kompozitorius Gintaras Sodeika.

„Šokyje Delhi“ vaidmenis kuria aktoriai, vaidinę tokiuose režisieriaus O. Koršunovo spektakliuose, kaip Daniilo Charmso „Jelizaveta Bam“, atnaujinta Williamo Shakespeare’o „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“, Sarah Kane „Apvalytieji“, Marius von Mayenburgo „Kankinys“, Bertoldo Brechto „Vestuvės“. Tai Kamilė Petruškevičiūtė, Ugnė Šiaučiūnaitė, Inga Šepetkaitė, Augustė Pociūtė, Paulina Taujanskaitė ir Kęstutis Cicėnas.

Spektaklio prodiuseriai – OKT/Vilniaus miesto teatras, Lietuvos muzikos ir teatro akademija.

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: nuo 16,20 Eur | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

*** Vyresniems nei 6 metų asmenims būtina dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ir kt.). Apsaugos priemonių nedėvintys žiūrovai į renginį nebus įleidžiami.

No Shoes: UPĖ

spektaklis 6-36 mėn. amžiaus vaikams

režisierė: Ieva Jackevičiūtė | aktoriai-šokėjai: Raimondas Klezys ir Marius Gotbergas/Mantas Bendžius

trukmė: 25 min. + 15 min. žaidybinė veikla spektaklio erdvėje

Įvairių pasaulio tautų mitologijose vanduo simbolizuoja gyvybę ir yra visko pradžia.  Kūrėjai kvies žiūrovą įsitraukti ir padėti dviems aktoriams-šokėjams pažadinti upę. Klasikinės muzikos garsai, minkštos scenografijos detalės panardins mažuosius žiūrovus į fantazijos vandenynus, vandens impulsų atplukdytas mistines erdves, istorijas, o tuo pačiu – ugdys vaikų jusles ir pojūčius.

menų spaustuvė | kišeninė salė
bilietai: nuo 7 Eur (bilietas reikalingas ir vaikui, ir jį lydinčiam suaugusiam) | PaySera Tickets (pirkti internetu)
* Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

** Vyresniems nei 6 metų asmenims būtina dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ir kt.). Apsaugos priemonių nedėvintys žiūrovai į renginį nebus įleidžiami.

Festivalis GAIDA | Vokalinė grupė HYOID (Belgija)

trukmė: 60 min.

Tomo Cruise’o juokas, Gwyneth Paltrow kalba, Siri balsas bei kiti suvaidinti ir dainavimo įgarsinti žinomi ir nežinomi šiuolaikinio gyvenimo momentai spalio 28 d. nuskambės Menų spaustuvėje, garsios Airijos kompozitorės Jennifer Walshe teatro ir muzikos spektaklyje „A History Of The Voice“ („Balso istorija“). Ypatingo pripažinimo įvairiose Europos šalyse sulaukusį kūrinį į Vilnių atveža originalumu pagarsėjusi belgų performatyvaus vokalinio meno grupė „HYOID“.

Briuselyje įsikūrusią grupę „Hyoid“ sudaro klasikinio vokalo studijas baigę atlikėjai, tačiau ansamblis imasi tik aktualios šiuolaikinės muzikos ir tarpdisciplininių projektų. Šis kolektyvas nuolat meta iššūkį tradiciniams koncertiniams formatams ir juos esmingai praplečia, glaudžiai bendradarbiaudamas su savo kartos kompozitoriais, atlikėjais ir kitų sričių menininkais. „Hyoid“ dainuoja ir a cappella, ir su instrumentiniu pritarimu, ir su elektronika, o ansamblio sudėtis priklauso nuo konkretaus kūrinio.

Tai, kad grupės „Hyoid“ estetikos „alfa ir omega“ yra dainavimas, vokalas, garso išgavimas balsu, nurodo pats ansamblio pavadinimas. Savo vardą atlikėjai pasiskolino iš „U“ formos poliežuvinio kaulo (angl. „hyoid-bone“), kuris padeda žmogui tarti žodžius, judinti liežuvį, ir yra vienintelis slankus kaulas žmogaus kūne, pavadinimo.

Ansamblis koncertuoja įvairiose Europos scenose ir festivaliuose: Gente atlikimo menų centre „De Bijloke“ (Belgija), festivalyje „November Music“ (Nyderlandai), Huddersfieldo šiuolaikinės muzikos festivalyje (Jungtinė Karalystė), „Performatik“ festivalyje Briuselio šiuolaikinio meno centre „WIELS“ ir kt.

2017 m. plataus pripažinimo sulaukė ansamblio parengta Jennifer Walshe teatro ir muzikos spektaklio „Balso istorija“ premjera „Transit“ festivalyje Levene (Belgijoje). Šiais metais grupė „Hyoid“ šį kūrinį pristatys ne tik Vilniuje, bet ir „De Bijloke“ menų centre, kurio reziduojančiais menininkais „Hyoid“ bus artimiausius trejus metus. Pastaruoju metu „Hyoid“ taip pat dalyvauja Flamandų operos projekte – Krystiano Ladas pastatyme „A Symphony of the Voice“ („Balsų simfonija“), kuriame inscenizuojama garsioji Luciano Berio „Sinfonia“. Bendradarbiaudama su žymiuoju Prancūzijos muzikos ir garso tyrimų institutu IRCAM, grupė parengė ir Bernhardo Lango kūrinį „Game 245“ – „The Mirror Stage“ („Žaidimai 245“ – „Veidrodžių scena“) „Transit“ festivalyje Levene, o Tarptautiniame Darmštato muzikos institute Vokietijoje ruošia kūrinio „newpolyphonies“ premjerą su dainininke ir performere Myriam Van Imschoot. 2021 m. „Hyoid“ su choreografu Benjaminu Vandewalle pristatys kompozitorės Maijos Hynninen scenos performansą pagal Georges’o Pereco knygą „Espèces d’espaces“. Grupė „Hyoid“ yra remiama fondo „IMPULS Neue Musik“, Ernsto von Siemenso muzikos fondo ir Flandrijos vyriausybės.

Garsios airių kompozitorės, vokalistės ir menininkės Jennifer Walshe spektaklis „A History Of The Voice“ („Balso istorija“) buvo inspiruotas prancūzų filosofo, literatūros teoretiko Rolandes’o Barthes’o teksto „Balso grūdas“ („La grain de la voix“). Kompozitorė cituoja filosofą: „Grūdas“ – tai kūnas dainuojančiame balse, rašančioje, veiksmą atliekančioje rankoje… Nevertinsiu atlikimo pagal interpretacijos taisykles ar stiliaus apribojimus…, bet spręsiu pagal kūno man perteikiamą vaizdą“ (vertė Vita Gruodytė, cituojama iš knygos „Muzika kaip kultūros tekstas“).

Pats kūrinys – tai įvairiausių balsų ir jų savininkų – personažų – blykstelėjimai scenoje kuriamoje spektaklio tikrovėje. Pasak Nyderlandų leidinio „Dagblad Noorden“: „Ypač ryškus momentas buvo netikras interviu su Tomu Cruise’u, pasibaigęs juoko priepuoliu, kuriuo publika negali nesimėgauti. Triukšmingas, informatyvus, kritiškas ir stulbinamai atliktas dviejų vyrų ir dviejų moterų, kurie geba ne tik savo balsais daryti bet ką, bet ir demonstruoja didelį vaidybinį talentą. Visa tai trunka valandą, bet pasibaigia jums net nesusivokus.“

Į Vilnių pirmą kartą atvyksianti ir festivalyje „Gaida 2020“ dalyvausianti Jennifer Walshe šio kūrinio siužeto vietoje rašo: „Ar tai yra moteris, kuri moko delfiną vaikščioti? Ar tai yra 3D išspausdinta žmogaus balso trakto kopija? Ar tiesa, kad smegenys geriau priima išdainuotus garsus nei kitus? Ar tai yra Britney Spears gomurinis balsas? Ar tai yra Dufay, Dunstable’as ir Perotinas? Ar tai yra Tomo Cruise’o juokas, jam kalbant apie scientologiją? O ar tai tavo mamos balsas?.. Ar tai yra dirbtinis intelektas? Ar tai garsas to, kas tyliai verkia per telefoną? Ir ar tai yra „Paskutiniojo Kario“ riaumojimas? Ar tai Gwyneth Paltrow balsas, jai atsiimant „Oskarą“? Ar tai Siri balsas?..“ ir t. t.

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: nuo 12,48 Eur | bilietus platina Bilietai.lt
 (pirkti internetu)

* Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

** Vyresniems nei 6 metų asmenims būtina dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ir kt.). Apsaugos priemonių nedėvintys žiūrovai į renginį nebus įleidžiami.

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Naujienos el. paštu