Renginiai

Naujasis Baltijos šokis'20: CHOTTO XENOS (Jungtinė Karalystė)

 Akramo Khano trupė (Jungtinė Karalystė)

„Chotto Desh“ ir „Chotto Xenos“ režisierius: Sue Buckmaster

Šokėjai: Guilhem Chatir ir Kennedy Junior Muntanga

Rašytojas: Jordan Tannahill

Scenos dizainas: Ingrid Hu

Šviesų dizainas: Guy Hoare

Muzikos ir garso dizainas: Domenico Angarano, pritaikytas pagal originalią Vincenzo Lamagna versiją

 

Kostiumų dizainas: Kimie Nakano

 

Filmavimo ir projekcijų dizainas: Lucy Cash

 

Repeticijų režisieriai: Mavin Khoo ir Nicola Monaco

„Xenos“ kūrybinė komanda:

Dramaturgas: Ruth Little

Šviesų dizainas: Michael Hulls

Muzikos ir garso dizainas: Vincenzo Lamagna

Scenos dizainas: Mirella Weingarten

Premjera: 2020 m.

Trukmė: 50 min.

Žiūrovų amžius: Spektaklis tinka šeimoms su vaikais, kurie vyresni nei 8 metų.

Jaudinantis spektaklis „Chotto Xenos“ – tai žavus jaunajai auditorijai skirtas spektaklis, kuris nukelia žiūrovus atgal į praeitį ir kviečia kartu patyrinėti dažnai pamirštas ir nepapasakotas Pirmojo pasaulinio karo kareivių istorijas. Jis įkvėptas apdovanojimus pelniusio Akramo Khano suaugusiesiems skirto pilnametražio solo kūrinio „Xenos“. 

Šiame pasirodyme vaikams suprantamas meninis turinys susipina su svarbiais istoriniais motyvais. Režisieriui svarbu atkreipti vaikų dėmesį į istorijos prasmę, nes jaunoji karta yra ribotai supažindinama su karo istorija, kuri būtų pasakojama iš mūšyje dalyvavusių karių lūpų. Dažniausiai vaikams karo vaizdai perteikiami tik per socialines medijas, o konfliktų konceptas atskleidžiamas tik per linksmus vaizdo žaidimus.

 

Šiame spektaklyje svarbūs gilesni jaunosios kartos apmąstymai ir išgyvenimai, pasirodymu siekiama įkvėpti juos būti tolerantiškus. Tai tarsi „Chotto Desh“ spektaklio tęsinys, kuriame pasitelkus šokį ir muziką norima tinkamai atskleisti istorines aplinkybes, karo ir konfliktų priežastis ir būdus, kaip jų išvengti ir su tuo kovoti.

 

Įvertinimai ir atsiliepimai:

 

Apie „Chotto Desh“:

 

„Man ir mano penkiamečiam berniukui labai patiko. Jis man sakė, kad nenori, jog tai baigtųsi. Ačiū už puikų pasirodymą. Sukurkite daugiau tokių nuostabių šokio spektaklių vaikams!“

„Tai buvo žavus, šmaikštus ir dinamiškas pasirodymas, atskleidęs Khano vaikystę ir kilmę. Jo šokis, muzika, komedija ir magiški vaizdiniai efektai „Chotto Desh“ pavertė nepakartojamu ir įsimintinu!“

„Aš ką tik grįžau namo iš pasirodymo, kuriame stebėjau „Chotto Desh“ pasirodymą  moderniame parodų komplekse „The Saint Patrick Centre“ Birmingame. Koks tai buvo malonumas! Labai patiko šokis, pasakojimai ir vaizdiniai, kurie man leido atrasti judesį, harmoningai derantį su humoru, tuo pačiu atskleidžiant grožį!“

 

„Chotto Desh“ auditorijos narių atsiliepimai:

 

„Absoliutus trumfas.“ („The Scotsman“ ★★★★★)

„Energingas pasakojimas. Tai puikus šokio kūrinys, sukeliantis gilius virpesius.“ („The Stage“ ★★★★)

„Kartu naudodamas stiliaus ir pasakojimo kombinaciją, Khanas demaskuoja šokio meną. Tai išties gyva ir ryšku.“ („The List“ ★★★★)

„Stulbinantis šokio ir mimikos derinys.“ („The New York Times“)

„Chotto Desh“ šokėjas Dennisas Alamanosas: „Iš pradžių maniau, kad pasirodyti suaugusiesiems yra sunkesnis ir rimtesnis darbas, nei vaidinti vaikams, bet iš tiesų yra atvirkščiai. Įkvėpti vaikus, padrąsinti juos sekti savo svajonėmis ir nebijoti susidurti su gyvenimo sunkumais, ypač, kai dabar daugelis vaikų migruoja dėl karo ir skurdo, yra vienas geriausių dalykų, kurį esu padaręs būdamas šokėju.“

Atsiliepimai apie „Xenos“:

„Kartais aš galiu išeiti iš spektaklio ir apie nieką negalvoti ir nekalbėti. Šį kartą jaučiausi kaip niekada įtrauktas ir paliestas emocijų, kurias sukėlė vienas žmogus scenoje. Galėčiau nesustoti ploti. Buvau be žodžių.“

„Retai šokis, muzika, inscenizacija, apšvietimas, atlikimas ir choreografija taip harmoningai susijungia. Stulbinantis spektaklis.“

„Xenos“ užpildo ir jaudina vaizdais, kurie primena Samuelio Becketto kūrybą ir Doris Lessing „Canopus in Argos“. Puikus sceninis pasirodymas ir nuostabi muzika. Nesibaigiančios ovacijos šiam spektakliui.“

„Xenos“ auditorijos narių atsiliepimai:

„Energijos, empatijos ir intelekto triumfas.“ („The Telegraph“ ★★★★★)

„Atlikėjo sugebėjimų pakylėtas nepaprastos jėgos, emocinio ir kultūrinio gilumo kūrinys.“ („The Stage“ ★★★★★)

Meno vadovas, choreografas Akramas Khanasyra vienas garsiausių šiandienių šokio menininkų, kuris puoselėja savo reputaciją, kurdamas sėkmingus, lengvai suprantamus ir tuo pačiu susimąstyti verčiančius spektaklius, tokius kaip „Kaash“, „Desh“, „Gnosis“, „Vertical Road“ ir kt. Savo talentu į pasirodymus pritraukia tokias pasaulinio lygio kultūros ir meno atstovus, tokius kaip Nacionalinis Kinijos baletas, aktorė Juliette Binoche, balerina Sylvie Guillem, choreografai ir šokėjai Sidi Larbi Cherkaoui ir Israelis Galvánas, dainininkė Kylie Minogue, vizualaus meno atstovas Anishas Kapooras ir kiti. Ryškiausia A. Khano karjeros akimirka buvo 2012-aisiais, kai jis prisidėjo prie Londono olimpinių žaidynių atidarymo ceremonijos.

 

Režisierė Sue Buckmaster yra Anglijoje įsikūrusio „Theatre-Rites“ meno vadovė, turinti ilgametę režisūros patirtį. Ji yra dirbusi su įvairiomis trupėmis, tokiomis kaip „The National Theatre“, „Royal Shakespeare Company“ ir  „The Young Vic“. 2018 m. režisierei buvo suteiktas garbės daktaro vardas už jos nepakartojamą indėlį į teatro pasaulį. „Theatre-Rites“ meno erdvėje ji yra sukūrusi net 25 spektaklius.

 

 

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: 15 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

 

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

 

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

 

 

Naujasis Baltijos šokis'20: PLI (Čekija)

Viktoras Černický (Čekija)

Koncepcija / choreografija / performansas: Viktor Černický

Šviesų dizainas: Zuzana Režná

Dramaturgija: Lukáš Karásek

Techninis išpildymas: Drahomír Stulír

Prodiusuota su: PONEC – šokio erdvė

Bendradarbiaujant su: PONEC – šokio erdvė (Čekija), „BuranTeatr“ Brno (Čekija), CNK „Záhrada Banská Bystrica“ (Slovakija), „Arsenal Val-de-Reuil“ teatras (Prancūzija), „Cirgqueon“ Praha (Čekija), „Alfréd ve dvoře“ teatras (Čekija), „Alta“ studija ir „Bazaar“ festivalis (Čekija), „Pôtoň“ teatras (Slovakija), „Kiosk“ festivalis (Slovakija), Basano del Grapos šiuolaikinės scenos centras (Italija)

Finansinė parama: Čekijos Respublikos kultūros ministerija ir Brno miestas

Trukmė: 40 min.

Premjera: 2018 m.

PLI sudaro 22 konferencijų kėdės, įkyrus ritmas ir vienas viskam pasiryžęs žmogus. Ant mažos platformos Viktoras Černický drąsiai pasineria į sunkiai nusakomas Visatos kūrimo, perkūrimo ir dekonstrukcijos pastangas. Rezultatas – sąmojingas ir žaismingas monospektaklis, fizinė begalinės žmogiškosios dinamikos, kantrybės ir siekių metafora, net ir įprasčiausius objektus paverčianti neįtikimais architektūros kūriniais.

Remiantis Gottfriedo Willhelmo Leibnizo barokine filosofija, PLI – nenuspėjamas ir žaismingas performansas, kuriame barokiškasis dekoratyvumas pakeičiamas erdviniu kuklumu ir materialiu minimalizmu.

Viktor Černický kūriniai išsidėsto ant tos plonytės linijos tarp šokio, performanso, cirko ir fizinio teatro. Jis vadovauja ilgalaikiam tyrimų projektui „The Body as Object / The Object as Body“ (liet. „Kūnas kaip objektas / Objektas kaip kūnas“), kuriame pažvelgiama į santykių dinamiką tarp objektų ir subjektyvios atlikėjo asmenybės. 

Jo pirmasis solo pasirodymas „Parolapolea“ pelnė jam „Metų šokėjo“ ir „Metų šokio performanso“ apdovanojimus 2017 m. vykusiuose Čekijos šokio platformos apdovanojimuose, taip pat jam įteiktas specialus prizas – galimybė dalyvauti Choreografinių tyrimų savaitėje „B-Motion“ festivalyje Basano del Grapos mieste Italijoje. 

Jo naujausias monospektaklis PLI, debiutavęs po dvejų metų darbo 2018 m. lapkritį, buvo įvertintas „Čekijos šokio platformos 2019“ auditorijos ir pagrindiniu prizais. „Theatre News Award 2019“ V. Černický buvo nominuotas „Šokio ir judesio kategorijoje“ už koncepciją ir choreografiją. Su šiuo spektakliu V. Černický atrinktas pasirodyti ir „Aerowaves Twenty20“.

Menininkas pristato ne tik savo autorinius darbus, bet ir bendros kūrybos su kitais atlikėjais rezultatus. Jis yra bendradarbiavęs su  Jaro Viňarský, Dominique'u Boivinu, Danieliu Gulko ir „Mossoux-Bonté“ trupe bei kitais. Šiuo metu jis dirba prie naujo kūrinio „Prima“. Tai kolektyvinis autoportretas, kuriame dalyvaus ne profesionalūs atlikėjai, bet auditorija. 2021 m. debiutuosiantis kūrinys ieško potencialių partnerių rezidencijoms, viešiems susitikimams, seminarams ir pristatymams.

Atsiliepimai žiniasklaidoje:

„PLI – tai ne tik puikus pasirodymas, tai toliaregiškas žingsnis į priekį. Tai langas į ateities teatrą, kuriame nebetinka esminės įprastinio teatro formos.“ („Dance Zone“, Martinas Macháčekas)

„Unikalus kūrinys, išskirtinis dėl savo paprastumo ir visų elementų harmonijos. Jį vertinčiau kaip vieną svarbiausių teatro įvykių šį sezoną. Autoriaus kartelę užkėlė tikrai aukštai.“ („Dance News“, Josefas Bartošas)

 

 

menų spaustuvė | kiemas

renginys nemokamas

 

 

Naujasis Baltijos šokis'20: PROJEKTAS F (Australija)

Prue Lang (Australija)

 

Koncepcija ir režisūra: Prue Lang 

Choreografija: Prue Lang bendradarbiaujant su šokėjais 

Atlieka: Claire Leske, Amber McCartney, Tara Jade Samaya, Niharika Senapati  

Studija / dramaturgija: Dr. Philipa Rothfield 

Šviesų dizainas: Jenny Hector 

Garso dizainas: Chiara Costanza 

Kostiumai: Fozia Akalo 

Autorius: Alison Halit 

 

„Projektą F“ finansuoja „Creative Victoria“, su „Abbotsfor Convent“, Australijos menų tarybos, Jaros miesto, „Dancehouse“, „Lucy Guerin Inc.“, „Chunky Move“ ir Viktorijos menų koledžo parama. 

 

Trukmė: 55 min.

Premjera: 2019 m.

 

„Projektas F“ – tai kinestetinis pasakojimas apie feminizmą, kuriame kalbama apie išskirtines moteris nuo XII a. iki šių laikų. Kaip provokacijos tirti moteriškąją utopiją per choreografinę kalbą, jame pristatomos paralelios istorijos ir muzika nuo istorinių iki modernių laikų bei unikalios moterys – Hildegard von Bingen (g. 1102 m.) ir Princess Nokia (g. 1992 m.).  

 

„Projektas F“ sukurtas išskirtinai moterų komandos (choreografė, atlikėjos, kompozitorė, dizainerės, prodiuserė, dramaturgė ir t. t.), taip atkreipiant dėmesį į neįprastus vietos moterų laimėjimus. Kad ir kaip skirtųsi mūsų amžius ir kilmė, visas mus vienija feministinės realijos ir stiprus siekis platesnėms auditorijoms pristatyti teigiamas, galingas ir įkvepiančias moterų asmenybes. Šio tyrimo centre – universali žmogaus kūno patirtis iš išskirtinai moteriškos perspektyvos ir jos unikalumo perteikimas per moters kūną.  

 

Prue Lang – choreografė ir atlikėja iš Melburno, 17 metų dirbusi ir gyvenusi Europoje. Jos projektai pasižymi nenuilstančiomis choreografinėmis naujovėmis, konceptualumo nestokojančia estetika ir įvairialypėmis choreografinėmis paieškomis. Savo darbuose P. Lang pasisako už feminizmą ir tvarumą. Ji – PLANT įkūrėja. Tai tyrimų laboratorija, skirta perkelti, tirti ir toliau plėsti choreografijos patirtį Australijoje.  

 

Prieš įsitvirtindama kaip nepriklausoma choreografė P. Lang dirbo su Williamo Forsythe'o baletu Frankfurte ir „The Forsythe“ trupe. Jos darbai pristatyti festivaliuose, teatruose, muziejuose ir galerijose visame pasaulyje.  

 

Tarp apdovanojimų minėtini: išskirtinė šokėja „Europe’s Tanz’s Annual Critics“ apklausoje, „Inovatyviausia produkcija“ ir „Išskirtiniausia choreografė“, „Prix Ars Electronica“ apdovanojimas už hibridinį meną, „Green Room Awards“ už dizainą, originalią choreografiją ir geriausią ansamblį Australijoje.   

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 20 EUR | bilietus platina Tiketa* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Naujasis Baltijos šokis'20: KOSMINĖ MEILĖ (Kanada)

 Clara Furey (Kanada)

Koncepcija ir meninė režisūra: Clara Furey
Choreografija: Clara Furey bendradarbiaujant su Francis Ducharme, Peter Jasko, Winnie Ho, Benjamin Kamino, Simon Portigal, Zoë Vos
Šokėjai: Clara Furey, Tomas Furey, Winnie Ho, Peter Jasko, Be Heintzman Hope, Simon Portigal, Zoë Vos
Šokėjas ieškojimų ir kūrimo metu: Francis Ducharme
Kompozitorius ir muzikantas: Tomas Furey
Šviesų dizainas: Alexandre Pilon-Guay
Techninis direktorius: Samuel Thériault
Dramaturgija: Christopher Willes
Dramaturgija ir patarimai dėl meninių sprendimų: Angelique Willkie
Patarimai dėl meninių sprendimų: Sophie Corriveau, Francis Ducharme

Vykdantysis prodiuseris: „Par B.L.eux“
Partneriai ir parama: „Par B.L.eux“, CCOV, „Garage Nardini“ (Basano del Grapa), „Usine C“, „Espace Marie Chouinard“, „Danse à la carte“, MAI (Monrealis, tarpkultūriniai menai), „Arsenal“, „art contemporain“ / „Danse Danse“, „Circuit-Est“ choreografinis centras
Koprodukcija: „Danse Danse“

Tarptautinė sklaida: „A Propic“ / Line Rousseau ir Marion Gauvent

Sukurti šį darbą leido finansinė Kanados menų tarybos, Kvebeko menų ir literatūros tarybos parama.

Trukmė: 70 min.

Premjera: 2017 m.

Savo pirmajame grupiniame kūrinyje „Kosminė meilė“ Monrealyje dirbanti choreografė Clara Furey rėmėsi intuityviais ir poetiškais fizinių reiškinių įprasminimais. Minimalistinėje erdvėje, kurioje įmanomos visos bendravimo formos, C. Furey ir jos šokėjai atskleidžia nuolatinę energijos transformaciją ir tai, kaip paprasti gestai tampa ritualais. Klausdama, ar erdvė, pilna energetinių ryšių ir dinamiškų jėgų, tikrai yra vakuumas, choreografė sukūrė abstraktų darbą, atskleidusį, kokią energiją unikaliai tokioje erdvėje skleidžia gyvi kūnai. Septyniems šokėjams intensyviai judant erdvėje, ši vibruoja, prieš akis skleidžiantis sinchroniškam ir įtraukiančiam pasauliui, kuriame energija – visiems prieinamas šaltinis. 

Kad įgyvendintų savo viziją, C. Furey pasitelkė savo ilgamečius bendradarbius: šviesos dizainerį Alexandre'ą Piloną-Guay ir muzikos kompozitorių Tomasą Furey. Pastarasis, kurį irgi matome scenoje, sukuria įtraukiančią garsinę patirtį, į kurią auditorija pasineria visomis juslėmis, ir taip atveria jai naujas savistabos ir vaizduotės erdves. 

Kaip ledas tampa vandeniu, vėliau – garais, šokėjai, suvienyti viską sujungiančios meilės, patiria nuolatinį transformacijos procesą. Kaip sudėtingų ir lengvų klausimų vandenyną, intensyvią ir švelnią mašiną, kaip nesunaikinamos energijos šerdį. Lyg vedžiojant pirštu kontūrus danguje, vieną žvaigždyną po kito, „Kosminė meilė“ atsiskleidžia kaip kūrinys apie empatiją ir įsiklausymą. 

Clara Furey savo meninį kelią pradėjo nuo dainavimo ir muzikos komponavimo, tada pasuko į šokio pasaulį. Vaikystę ji praleido mokydamasi Paryžiaus konservatorijoje, o vėliau – Monrealio šiuolaikinio šokio mokykloje. 

Kaip šokėja ji dirbo su įvairiais choreografais, įskaitant George'ą Stamosą, Damieną Jalet ir Benoît Lachambre, padariusiais didelę įtaką jos meninei vizijai. Nuo 2011 m. C. Furey pasuko į choreografiją, savo kūriniuose atskleisdama itin užaštrintą juslių suvokimą. 

Ją domina visiško tikslumo paieškos – fizinėse ir gestų srityse, mažiausiose smulkmenose, kurios formuoja individualumą ir bendroje, mus vienijančioje visumoje. Jos dėmesio lauke – ir nuolatinė energijos transformacija bei erdvės atvėrimas komunikacijai ir kūrybiniams žiūrovų polėkiams. C. Furey domina dialogas tarp skirtingų meno sričių, leidžiančių sukurti gyvą meno kūrinį ir šioms sritims bendradarbiauti. 

2016 m. ji ėmėsi meno vadovės ir grupinių pasirodymų choreografės veiklų. Pirmuoju jos darbu šioje srityje ir tapo „Kosminė meilė“. Šiame kūrinyje su atlikėjais ji dirba, kad sukurtų erdvę intuityviam ir poetiškam fizinių reiškinių įprasminimui, o visas vyksmas rutuliojasi tuštutėlėje scenoje, kur tampa įmanomos visos bendravimo formos. Tais pačiais metais Monrealio šiuolaikinio meno muziejuje ji buvo pakviesta sukurti 90 atskirų pasirodymų ciklą „When Even The“, kuris tapo Leonardui Cohenui skirtos parodos „A Crack in Everything“ dalimi. 

C. Furey su savo menine veikla prisijungė prie „Par B.L.eux.“ Jos pastarasis darbas – Céline Bonnier atliekamo monospektaklio „Rather a Ditch“ – pirmą kartą buvo pristatytas 2019 m. pavasarį „TransAmériques“ festivalyje.

 

 

menų spaustuvė | juodoji / kišeninė salė
bilietai: 20 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

 

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

 

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

 

 

Naujasis Baltijos šokis'20: TRIUŠELIS (Australija, Singapūras)

Luke'as George'as ir Danielis Kokas (Australija, Singapūras)

N-18

Autoriai ir atlikėjai: Luke George ir Daniel Kok

Dramaturgija: Tang Fu Kuen

Šviesų dizainas: Matthew Adey / House of Vnholy

Techniniai scenos sprendimai: Gene Hedley

Prodiuserė: Alison Halit

Spektaklį užsakė „Campbelltown“ menų centras Australijoje, bendrai prodiusavo „The Substation“ (Singapūras), parama gauta iš „Playking“ fondo (Australija), Australijos menų tarybos, Viktorijos vyriausybės kuruojamos „Creative Victoria“ iniciatyvos, Nacionalinės menų tarybos (Singapūras), Tarptautinio Singapūro fondo, „Abrons“ menų centro (Niujorkas, JAV) ir „Tanzfabrik“ (Berlynas, Vokietija).

Trukmė: 2 val. 

Premjera: 2016 m.

Pasitelkę makramė techniką, jūrinius, kiniškus mazgus ir pančiojimą virvėmis, Danielis Kokas ir Luke'as George'as bando atpainioti susipynusias vijas, išlaikyti įtampą ir išlaisvinti mus vienijančius norus, o visa tai sujungiama į interaktyvią bendruomeniškumo patirtį. „Triušeliu“ vadinamas virvėmis supančiotas asmuo. Stebėdami šį kūrinį savęs paklausime: „Kas nutiktų, jei visi (esantys teatre) taptume triušeliais?“

2018 m. „Triušelis“ buvo nominuotas už geriausią šiuolaikinę eksperimentinę produkciją „Green Room Awards“ (Australijoje). Žurnalas „Portland Monthly“ (JAV) išrinko jį viena iš aštuonių geriausių TBA festivalio Portlande akimirkų, o 2017 m. „Arts Hub“ (Melburnas, Australija) įtraukė jį tarp dešimties geriausių pasirodymų Australijoje vietos ir tarptautinių menininkų grupių kategorijoje.

Danielis Kokas studijavo dailės ir kritinę teoriją „Goldsmiths“ koledže (Londonas, 2001 m.), solo, šokį ir šokio kūrimą Tarpuniversitetiniame šokio centre (Berlynas, 2012 m.) ir pažangųjį performansą bei scenografiją Briuselyje (2014 m.). 2008 m. jam įteiktas Nacionalinės menų tarybos (Singapūras) „Jaunojo menininko“ apdovanojimas. Šiuo metu jis  yra nepriklausomos šokio erdvės „Dance Nucleus“ Singapūre vadovas. 

Savo darbus D. Kokas yra pristatęs Azijoje, Europoje, Australijoje ir JAV. Jo meniniai tyrimai apie kritišką stebėjimą  ir žiūrovus leido jam išanalizuoti tokias konkrečias performanso figūras kaip šokėja(s) ant stulpo, palaikymo komandos šokėja(s), erotinių žaidimų su virvėmis meistras ir karo komendantas. Šiuo metu su menininku Miho Shimizu (Tokijas) jis tiria tarpines individualumo būsenas ilgalaikiame 2018 m. spalį Singapūre ir Sidnėjuje debiutavusiame šokio ir instaliacijos projekte „xhe“.

Tasmanijoje užaugęs ir Melburne dirbantis Luke'as George'as kuria naujus performansus Australijoje ir tarptautinėse / tarpkultūrinėse erdvėse. Šiems procesams menininkas pasitelkia eksperimentinius kūrybinius procesus ir į juos pasineria su kitais kūrėjais. 

L. George'o darbuose tiriama, kaip galime patirti buvimą ir dabartį, ir taip atrasti naujus egzistavimo būdus. Kad išnagrinėtų naujus intymumo ryšius tarp auditorijos ir atlikėjų, L. George'as imasi iššūkį keliančių ir kartais neįprastų metodų. Savo darbais jis siekia išprovokuoti mintis ir veiksmus, leidžiančius apmąstyti, kaip galime egzistuoti pasaulyje ir sugyventi vienas su kitu. Kad įgyvendintų šį tikslą, jis siekia sukurti tai padaryti leidžiančią kūrybinių atradimų erdvę. 

Jo darbas paremtas ilgalaikiais tyrimais apie „ryšiais grįstas performanso praktikas“, besiremiančias choreografija ir kitomis meno formomis. Jo darbai plačiai rodyti Australijoje, Japonijoje, Singapūre, Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Ispanijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Nyderlanduose ir JAV. 

Atsiliepimai žiniasklaidoje:

„Dvi valandos stebint „Triušelį“ – erotinius žaidimus vaizduojantį pasirodymą – tiesiog praskrieja. Po pasitikėjimo, sutikimo, bendros atsakomybės, stebėjimo, seksualumo ir galios temomis – viską persmelkiantis geismas... „Triušelis“ – tai spontaniškas klausimų sprogimas. Tai laikina bendruomenė. Išeinu su galvoje besisukančiais klausimais apie šio spektaklio aptariamas temas ir savo vietą jose, bei su naujai iškilusiais troškimais.“ (Cleo Mess, „RealTime Arts“, Sidnėjus)

„Kaip santykį tarp menininko ir auditorijos tyrinėjantis kūrinys, „Triušelis“ yra labai paveikus. Pančiojimas virvėmis – tai metafora, puikiai tinkanti dviejų šalių lūkesčiams ir įsipareigojimams atskleisti ir ištirti. Menininko ir auditorijos santykį nulemia tai, kad jie abu sutiko būti toje pačioje erdvėje, tačiau kas iš tikrųjų gali padiktuoti meninį turinį? Ar tai žiūrovo poreikius tenkinantis menininkas, ar jo žaidimas su auditorija? Kaip kūrinys, „Triušelis“ užduoda visus šiuos klausimus ir dar daugiau. Jis drąsus, provokuojantis ir jei leidžiate sau (į)(si)painioti, kartu dar ir smagiai praleisite laiką.“ (Daniel Teo, MAGCUL, Tokijas)

„Šie sąlyčio taškai, atskleidžiami per virves ir jų mazgus, rišamus pagarbiai ir lyg atliekant ritualą, užtikrina, kad „Triušelis“ atkreiptų dėmesį į tai, ko teatre dažnai nesutiksi: įkūnytą įsitraukimo ir bendruomeniškumo jausmą. Šis kūrinys ne tik paverčia mus pasirodymo dalimi, jis pabrėžia mūsų bendrą įsitraukimą, stebėtojus paversdamas atlikėjais, nepriklausomai nuo to, ar esame surišti ant scenos, ar sužavėti stebime visa tai iš šalies. 

„Triušelis“ – tai kaitinanti, išskirtinė, užburianti ir intymi pasitikėjimo ir nuolankumo, meistriškumo ir juslingumo, keistumo ir žaismingumo apžvalga.“ (Richard Watts, „Arts Hub“, Melburnas)

„Gaivus ir netikėtas „Triušelis“ užduoda daugybę klausimų apie sutikimą, privatumą, pasitikėjimą, galią, kolektyvinę atsakomybę ir moralinius įgaliojimus. Nepaisant to, kad jis lėtai griauna socialinius ir teatrinius barjerus, jo atmosfera išlieka gana saugi. Nors ir akimirkai, bet visi dalyvaujantys šiame vyksme: atlikėjai, dalyviai, stebėtojai, pastebimai suartėja.“ (Ben Brooker „Real Time Arts“, Adelaidė)

 

 

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: 20 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

 

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

 

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

 

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Naujienos el. paštu