Renginiai

Naujasis Baltijos šokis'19: KAUNAS ZOO | Kauno šokio teatras „Aura“ (Lietuva) " | premjera!

*Baltijos šokio platforma

choreografija: Birutė Letukaitė  | kostiumai: Kristina Čyžiūtė ir Birutė Letukaitė | muzika: improvizacinės muzikos grupė „Kaunas Zoo“ | šviesos: Vladimiras Šerstabojevas | šokėjai: Blake Seidel, Chiara Corbetta, Clara Giambino, Erik Zarcone, Evgeniy Kalachev, Jasper Narvaez, Julija Mintautė, Matthew Livingston, Marine Fernandez, Mei Chen

premjera: 2018 m.
trukmė: 60 min.

Šokio ir gyvai atliekamos muzikos spektaklyje nagrinėjama grožio, mados kulto, prabangos siekimo temos ir demonstruojama tuštybė, kurią visa tai atneša. Išryškinamos šiandienės aktualijos, problemos, kurias sukelia gyvenimas „su kaukėmis“. Spektaklyje demonstruojama puikybė ir tuštybė atskleidžia ir tikrąją vidinę individo būseną, kuri dažnai yra silpna ir pažeista iškreiptų, visuomenės primestų dogmų. Stengiamasi atskleisti žmogiškąją prigimtį, kuri yra altruistiška, jautri ir sąžininga savo ir kitų atžvilgiu.

Kauno šokio teatras „Aura“ – šiuolaikinio šokio raišką Lietuvoje puoselėjantis teatras. 1980 m. Birutės Letukaitės iniciatyva įkurta šokio studija „Aura“, 1995 m. buvo įregistruota kaip Kauno miesto teatras. Per savo gyvavimo metus teatras kūrė ir formavo Lietuvos šiuolaikinio šokio veidą, išugdė visą būrį profesionalių šokėjų, papildžiusių šokio padangę. „Aura“ nuolat dirba su įvairiais tarptautiniais projektais, užsienio ir Lietuvos choreografais, bendradarbiauja su įvairių sričių menininkais, jau 28 metus rengia tarptautinį šokio festivalį „Aura“. Teatras reprezentuoja Lietuvos šiuolaikinį šokį daugelyje užsienio valstybių ir nuolat inovatyviomis idėjomis papildo šokio pasaulį.

„Auros“ kūrybinė veikla įvertinta daugiau kaip 50 miesto, šalies ir tarptautinių apdovanojimų. 2006 m. Birutė Letukaitė buvo apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ už spektaklio „Aseptinė zona, arba Lietuviškos sutartinės“ choreografiją, o 2008 m. tapo Vyriausybės kultūros ir meno premijos laureate. 2012 m. bendras Kauno bienalės ir „Auros“ projektas „Judanti tekstilė“ buvo įvertintas kaip vienas sėkmingiausių ES finansuotų projektų. 2013 m. choreografė B. Letukaitė gavo antrąjį „Auksinį scenos kryžių“ už ilgametį indėlį į Lietuvos šiuolaikinio šokio meną bei Kauno miesto kultūros ir meno premiją.

Naujojo Baltijos šokio organizatoriai - Lietuvos šokio informacijos centras ir „Vilniaus festivaliai“

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 16,20 Eur | bilietus platina TIKETA (pirkti internetu) | Tiketos kasą rasite ir Menų spaustuvėje (atsiskaitymas tik grynais) | Dėmesio: spektakliui prasidėjus, žiūrovai į salę nebeįleidžiami

Naujasis Baltijos šokis'19: NORMALŪS TROŠKIMAI | Emile Pineault (Kanada)

režisierius ir atlikėjas: Emile Pineault | šviesų ir scenos dizaineris, techninis režisierius: Julien Brun | garso dizainas: Joël Lavoie | dramaturgija: Sebastian Kann | nuomonė iš šalies: Peter James, Mimi Jeong | kūrybinės rezidencijos: „Circuit-Est“, „Espace Libre“, „Fondation L’Abri“, „Jakta 78“, „Monument National“, „Destelheide“

premjera: 2018 m.
trukmė: 65 min.

„Normaliuose troškimuose“ Emile'is Pineault kviečia atsiverti akrobatiniams pojūčiams. Vieniša figūra scenoje be perstojo save perpildo, jos siluetui beišsitrinant kinetinėje ekstazėje. Supurtymas, srautas, pasikartojimas, suvaržymas, spaudimas, stūmimas, karštis, vibracija – Pineault pasirodymas neša mus per daugybę stadijų ir emocinių būvių, taip mobilizuodamas ne tik kūną, bet ir stiprias teatro erdvės technologijas, kad perteiktų subtilią, bet intensyvią fizinę patirtį.

Emile'is Pineault – patyręs cirko menininkas, pirmajame savo soliniame darbe kritiškai žiūrintis į akrobatinės praktikos kanonus. Čia cirko kūnas – ne meistriškumo pozicijos, o nenugalimos jėgos linijų išvagotas. Gilus įsitraukimas į šviesą ir garsą, kuriuos gyvai kuria Julienas Brunas ir Joëlis Lavoie, bei fizinę praktiką veikia kaip akrobato „vidinio judėjimo“ tarpininkas, akrobatiką suprantant kaip jungtinę patirtį – kūnišką, atšiaurią ir intensyviai hipnotizuojančią.

Buvimas cirko pasaulyje nuo pat vaikystės paskatino E. Pineault iš naujo išnagrinėti savo praktiką ir meninę sritį. Statydamas save priešingoje įprastai cirką apibrėžiančios estetikos pusėje, jis stengiasi decentralizuoti ir atverti naujas galimybes, suvokdamas cirką kaip tarpininką sudėtingame šiuolaikinio meno tinkle. Pineault dabar gilinasi į klausimus, susijusius su akrobatikos jutimu, realizavimu ir perdirbimu. Akrobatika jam – bendra patirtis, instinktyvi ir apčiuopiama tiek žiūrovui, tiek akrobatui.

Naujojo Baltijos šokio organizatoriai - Lietuvos šokio informacijos centras ir „Vilniaus festivaliai“

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 16,20 Eur | bilietus platina TIKETA (pirkti internetu) | Tiketos kasą rasite ir Menų spaustuvėje (atsiskaitymas tik grynais) | Dėmesio: spektakliui prasidėjus, žiūrovai į salę nebeįleidžiami

Naujasis Baltijos šokis'19: IMPULSAS | CocoonDance (Vokietija)

atlikėjai ir kūrėjai: Alvaro Esteban, Werner Nigg, András Déri | choreografija, režisūra: Rafaële Giovanola | muzika: Franco Mento | šviesų ir dekoracijų dizainas: Marc Brodeur | parkūro patarimai: Frédéric Voeffray | choreografijos asistentas: Fa-Hsuan Chen | dramaturgija: Rainald Endraß | vadyba: Mechtild Tellmann | nuotraukos: Klaus Fröhlich and Fa-Hsuan Chen | koprodiuseriai: „Theater im Ballsaal Bonn“, „Malévoz Quartier Culturel“, „Théâtre du Crochetan Monthey “ | finansavimas: „Ministerium für Familie, Kinder, Jugend, Kultur und Sport des Landes Nordrhein-Westfalen“, „Bundesstadt Bonn“, „Théâtre- ProVS“, „Le Conseil de la Culture Etat du Valais“, „La Loterie Romande“

premjera: 2016 m.
trukmė: 45 min.

Trys šokėjai maksimaliai išbando savo fizines ribas DJ Franco Mento pulsuojančių gyvos muzikos ritmų fone. Suvienyti ritmo ir greičio, šviesos efektų ir išprotėjusių garsų, jų judesiai atveria hipnotizuojantį energijos šaltinį, dėl kurio, atrodo, šokėjai ir žiūrovai išgyvena bendrą, be paliovos augančią kinestetinę patirtį.
Remdamasis parkūru (sportu, suvokiančiu visas kliūtis, esančias erdvėje, kaip progą naujoms judėjimo galimybėms) „Impulsas“ žaidžia magnetiniu susižavėjimu, kylančiu iš galimybės prarasti save judesyje ir jo impulse, leidžiančiu pajusti fizinį būvį čia ir dabar.
„CocoonDance“ 2000 m. įkūrė choreografė Rafaële Giovanola ir dramaturgas Rainaldas Endraß. Šveicarijoje gimusi R. Giovanola dirbo soliste Torine, paskui Williamas Forsythe’as aštuoneriems metams ją pakvietė į Frankfurto baletą. Vėliau Rafaële dirbo su Pavelo Mikuláštiko „Choreographisches“ teatru. Nuo 2000 m. „CocoonDance“ kuria ir pasirodo nepriklausomame „Ballsaal“ teatre Bonoje. Čia nuo 2004–2005 m. sezono trupė taip pat kuruoja šokio programą ir yra atsakinga už teatro vadybą ir finansus.
„CocoonDance“ įsitvirtino kaip šokio meno institucija su plačiu tinklu ne tik meniniame pasaulyje, bet ir kultūros švietimo srityje. „CocoonDance“ penkiolikos metų meninės plėtros variklis – improvizacija, komandinis darbas ir demokratiška struktūra. Kolektyvas, kuris ilgus metus „nuolat eksperimentuoja su naujais pasakojimo būdais, šiuolaikinio šokio meniniais metodais“ („Westdeutsche Zeitung“), jau gastroliavo penkiuose žemynuose ir yra apdovanotas daugybe prizų, taip pat ir meno švietimo srityje.

Naujojo Baltijos šokio organizatoriai - Lietuvos šokio informacijos centras ir „Vilniaus festivaliai“
Projektą remia Goethe's institutas

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai 16,20 Eur | bilietus platina TIKETA (pirkti internetu) | Tiketos kasą rasite ir Menų spaustuvėje (atsiskaitymas tik grynais) | Dėmesio: spektakliui prasidėjus, žiūrovai į salę nebeįleidžiami

(c)Steven Ligthert

Naujasis Baltijos šokis'19: DAR BLOGIAU | Guilherme Miotto / Corpo Maquina (Nyderlandai)

choreografija: Guilherme Miotto | šokėjai: Shane Boers, Simon Bus ir Evangelos Biskas | garsas: Joel Ryan | scenografija ir šviesų dizainas: Erik van de Wijdeven | kostiumai: Guilherme Miotto | dramaturgija: Moos van den Broek | prodiuseris: „Corpo Máquina“ | parama: Bredos savivaldybė, Scenos menų fondas, „Dans-Brabant“ ir „Podium Bloos“

premjera: 2017 m.
trukmė: 50 min.

Šokio spektaklyje „Dar blogiau“ choreografas Guilherme'as Miotto pakviečia tris žymiausius urbanistinio ir šiuolaikinio šokio šokėjus. Po tamsaus dueto „Gefallen“ (2014 m.) breikeriams Joey Schrauwenui ir Menno van Gorpui bei po solo pasirodymo „Rise Up“ (2015 m.), dėl kurio Van Gorpas buvo nominuotas „Zwaan“ („Gulbės“) apdovanojimui, Miotto sukūrė trio „Dar blogiau“.

Shane'as Boersas, Simonas Busas ir Evangelosas Biskasas – trys puikiai tarpusavyje derantys šokėjai iš labai skirtingų sričių: nuo šviežiausio breiko iki eksperimentinio hiphopo ir šiuolaikinio šokio. Šiame spektaklyje visi stiliai maišosi ir formuoja naują, ypatingą šokio žodyną. Regime tris jaunus, virtuoziškų motorikos sugebėjimų turinčius vyrus atsainios, bet ir įtemptos buvimo kartu būsenos, kiekvienas jų – besigrumiantis su savo manijomis ir baimėmis. Įkvėpti savo bendruomeniškumo jausmo dinamikos jie kuria herojiškų įvaizdžių scenas, kad išbandytų vienas kitą ir pačius save. Tai besipriešinantys, tai pasiduodantys jie vis ištrūksta iš vienas kito paspęstų situacijų. Tyra energija virsta išgrynintu fiziškumu. Kartais perdėtas, kartais skausmingas, kai kada ir liūdnas, bet kiekvieną kartą priverčiantis sulaikyti kvapą.

Guilherme'as Miotto 2015 m. gavo „Andre Gingras“ apdovanojimą. Žiuri tąkart sakė: „Atsisakydamas savo radikalaus vientisumo, Miotto sukuria itin unikaliu, prieštaringu parašu pažymėtus pasirodymus. Jo darbai persunkti mūsų amžiaus sudėtingumo, jo atlikėjai, atrodo, varomi aplinkos energija, jų kūnai grumiasi stengdamiesi išlaikyti pusiausvyrą.“

Naujojo Baltijos šokio organizatoriai - Lietuvos šokio informacijos centras ir „Vilniaus festivaliai“

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 16,20 Eur | bilietus platina TIKETA (pirkti internetu) | Tiketos kasą rasite ir Menų spaustuvėje (atsiskaitymas tik grynais) | Dėmesio: spektakliui prasidėjus, žiūrovai į salę nebeįleidžiami

Naujasis Baltijos šokis'19: GILIAI PO ODA | Bassam Abou Diab (Libanas)

choreografija ir režisūra: Bassam Abou Diab | atlikėjai: Bassam Abou Diab, Samah Tarabay ir vertėjas | muzika: Samah Tarabay
trukmė: 30 min.

„Giliai po oda“ – tai asmeninė refleksija, kelianti klausimus, kaip kūnas reaguoja karo ir pavojaus situacijose ir kaip ši išgyvenimo būsena gali virsti specifinės technikos šokiu.

Bassamas Abou Diabas Libano universitete baigė teatro studijas, šiandien jis – folkloro ir šiuolaikinio šokio menininkas. Be spektaklio „Giliai po oda“ (angl. „Under the Flesh“), sukūrė ir atliko pasirodymus „Not Connected“ (liet. „Neprisijungęs“) ir „Of What I Remember“ (liet. „Tai, ką prisimenu“). Jis taip pat sukūrė choreografiją spektakliui „Palestinian Karma“ (liet. „Palestinos karma“) ir jį režisavo. Šis darbas buvo sukurtas Nacionalinei Romos akademijai, o atliktas „Ravello“ festivalyje Italijoje.

Bassamas kelerius metus šoka su Omaro Rajeh „Maqamat“ šokio teatru. Šoko spektakliuose „Mushrooms and Fig Leaves“ (liet. „Grybai ir figų lapai“), „Hibr“, „That Part of Heaven“ (liet. „Ta dangaus vieta“) ir „Watadour“ (liet. „Sukimas“). 2010-aisiais ir 2011-aisiais dalyvavo intensyvioje šokio treniruočių programoje „Takween“, kur dirbo su choreografais Marceliu Leemannu, Emilyn Claid, Thierry Smitsu, Lucu Dunberry, Marco Cantalupo, Anani Dodji Sanouvi, Radhouane’u El Meddebu, Jensu Bjerregaardu, Kristina De Chatelle, Damienu Jaletu ir Franceso Scavetta. Jis taip pat dirbo teatro spektakliuose Libane su tokiais režisieriais kaip Nidalas al Ashkaras, Jawadas al Asadi, Ossama Halalas, Rouaida al Ghali, Badih Abou Chakra ir Malekas Andary.

Naujojo Baltijos šokio organizatoriai - Lietuvos šokio informacijos centras ir „Vilniaus festivaliai“

menų spaustuvė | kišeninė salė
05.03 renginys IŠPARDUOTAS | bilietai: 11,20 Eur | bilietus platina TIKETA (pirkti internetu) | Tiketos kasą rasite ir Menų spaustuvėje (atsiskaitymas tik grynais) | Dėmesio: spektakliui prasidėjus, žiūrovai į salę nebeįleidžiami

Eleonora Costa, Giancarlo Donatini nuotraukos

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą      Užimtumo kalendorius