Renginiai

KITOKS'20 | ... SKRIEJA MINTYS | Animal Religion (Katalonija)

… SKRIEJA MINTYS | Animal Religion (Katalonija)

11 (šeštadienis) 12.00 ir 15.00, juodoji salė

šiuolaikinio cirko spektaklis, rekomenduojama 2-5 metų vaikams | trukmė 25 min.

autorystė: Animal Religion (Quim Giron, Joana Serra and Joan Cot Ros) | vadyba: ElClimamola | koprodukcija: Mercat de les Flors & El més petit | bendradarbiaujant su Centre de creació Can Gassol de Mataró 

Apskrita tuščia erdvė. Kūnas, mikrofonas, šeši garsiakalbiai ir dvidešimt keturios lemputės – šio šiuolaikinio cirko šou žvaigždės. Gestais ir garsu, regėjimu ir prisilietimu publika kviečiama įsitraukti į akrobatikos, humoro, žaismės, šviesos ir muzikos pilną kelionę. „… skrieja mintys“ – ką tik sukurta premjera, kurioje mažyčiai veiksmai tampa didžiuliais, džiugiais ir atvirais žiūrovų įsitraukimui.

„Animal Religion“ siekia naujovinti cirką ir ieško naujų raiškos priemonių. Nuo pat pradžių ši kūryba dalijasi erdve, kurioje šviesa, kūnas, garsas ir muzika atsiranda vienu metu, kurdami savo nuosavas tapatybes.

festivalio bilietai: 5 Eur | šeimos bilietai (nuo 4 asmenų): po 4 Eur (nuolaida taikoma tik Menų spaustuvės kasoje) | bilietai reikalingi visiems žiūrovams | vaikai nemokamai neįleidžiami

Bilietus platina TIKETA (pirkti internetu)

dėl bilietų grupėms nuo 10 žmonių kreiptis: spektakliai@menuspaustuve.lt

DĖMESIO - prasidėjus spektakliui, organizatoriai turi teisę neįleisti į salę žiūrovų, jei tai trukdo spektaklio eigai

Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė

Phil Von: HUMAN, LOST & FOUND

Phil Von solo post-electro-flamenko muzikos ir šokio spektaklis “Human, lost & found” 

Tekstai, muzika, choreografija, šokio ir dainų atlikimas: Phil Von, Regardextérieur: Sakurako, Šviesų dizainas: Norvydas Birulis, Garso inžinierius: Giedrius Kriūnas & Domantas Čėsna, Kostiumai: Kristina Gudaitė.

Human, lost & found siekiama pristatyti neįprastą ir asmenišką darbą, subrandintą po 33 įvairialypės sceninės patirties ir muzikos kūrybos metų. Sujungiant performanso meną, šokį, muziką ir teatrą siekiama ypatingos, profesionaliai nugludintos raiškos, kurią gali atlikti menininkas, pasiekęs savo karjeros brandą. 

Scenoje matomi tik parduotuvės vežimėlis, kėdė ir “štampavimo” dėžė (Phil Von sukurtas muzikos instrumentas su apmlifikuojančiais mikrofonais).

Vyresnio amžiaus vyriškis, dirbantis ofise grįžtantis iš supermarketo, netikėtai sustoja ir susimąsto apie savo gyvenimo kryžkelę. Prisiminęs praeities nesėkmes ir užvaldytas emocijų, jis nusprendžia nesitaikstyti su likimu. Kaip lynu vaikštantis akrobatas jis bando išlaikyti pusiausvyrą tarp jo savo keistos kilmės, praeities klaidų ir naujojo pasaulio iššūkių. Jis šaukiasi dieviškojo prado, bet kartu ir kovoja su savimi. Jis vienu metu ir piktas, ir pažeidžiamas, ir bando pabėgti nuo melancholijos, niūrių minčių, ir nusimetęs savo seną odą, sulaukti metamorfozės.

Darbo naratyvas – poetiniai trumpi Haiku stiliaus sakiniai, tariami ispaniškai, prancūziškai ir angliškai, sinchroniškai verčiami į lietuvių kalbą ir rodomi scenoje projekcijų pagalba, siekiant išryškinti „Kante Jondo“ emocijas. Vienatvė, pyktis, neviltis, džiaugsmas ir palaima bus išreiškiami akustiniu būdu elektroninės muzikos fone.

Personažo transformacija, atskleidžiama per dainavimą, judesius, šokį, kostiumų ir šviesų kaitą, suteikia kūriniui nuoširdumo, tarsi žiūrovas mato ne suvadintą, o čia ir dabar išgyvenamą momentą. Kūriniu siekiama papasakoti apie žmogų, kuris bando iš savo vidaus išsikasti kelią į išorinį pasaulį.

Phil Von yra legendinės devintame dešimtmetyje Londone įkurtos “Von Magnet” grupės lyderis, Paryžiuje “Meta Meat” muzikinio dueto įkūrėjas ir atlikėjas bei šokio teatro “Okarukas” Vilniuje vienas iš įkūrėjų ir menininis direktorius.

 

menų spaustuvė | kišeninė salė
bilietai: 16,20 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

 

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

 

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

 

 

Lietuvos nacionalinis dramos teatras: SCENOS IŠ VEDYBINIO GYVENIMO

trukmė: 3 val. su pertrauka

Inscenizacijos autorius ir režisierius — Vytautas RUMŠAS

Dailininkė — Virginija IDZELYTĖ

Muziką pritaikė — Antanas KUČINSKAS

Režisieriaus asistentė — Regina GARUOLYTĖ 

Vaidina:

Johanas, psichotechnikos instituto profesorius — Evaldas JARAS

Johanas, psichotechnikos instituto profesorius — Povilas BUDRYS

Marianė, Johano žmona, skyrybų advokatė — Adrija ČEPAITĖ

Peteris, šeimos draugas — Saulius BALANDIS

Peteris, šeimos draugas — Salvijus TREPULIS

Katarina, Peterio žmona — Toma VAŠKEVIČIŪTĖ

Ema, Johano kolegė, Marianės bendraklasė, korespondentė — Jurga KALVAITYTĖ

Jakobi, pacientė — Vesta GRABŠTAITĖ

Marianės motina — Dalia STORYK

Autoriaus tekstą skaito — Juozas BUDRAITIS

Ingmaras Bergmanas: „Tik jausdami vienas kitą, mes jaučiamės gyvi, net jei sukeliam vienas kitam skausmą.“

 

„Smagu, kad viskas dar pusiau su velniu baigėsi. Man prireikė trijų mėnesių, kad parašyčiau šį opusą ir dar gerokos gyvenimo atkarpos, kol visą tai patyriau. Rašydamas apie tuodu žmones, gvildendamas jų bėdą, aš savotiškai prisirišau prie jų. Jie gana prieštaringi, kartais bauginančiai vaikiški, o kartais pakankamai subrendę. Jie čia prišnekėjo ir nesąmonių, tačiau pasakė ir šį tą išmintingą. Jie nugandę, patenkinti, egoistai, kvaili, mieli, protingi, besiaukojantys, atsidavę, pikti, švelnūs, sentimentalūs, nepakenčiami ir verti meilės. Visa tai kartu. Taigi pažiūrėkime, kaip ten viskas dėjosi.“

 

„Jaunystėje mane mirtis gąsdino. Dabar aš suprantu, gyvenimas – tai tik šviesa, kuri vieną kartą užges ir dėl to nereikia kelti triukšmo.“

Fario sala, 1972 m. gegužės 28 d. 

Kūrinys pristatomas suderinus su agentūra Josef Weinberger Limited (Londonas), veikiančia Ingmaro Bergmano fondo vardu

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: 13 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Klaipėdos jaunimo teatras: MOTINA (premjera!)

pagal Maxim Gorkij pjesę „Vasa Železnova“

režisierius – Darius Rabašauskas | scenografė – Renata Valčik | kompozitorė – Nijolė Sinkevičiūtė | šviesų dailininkas – Julius Kuršis | vaidina: Viktorija Kuodytė, Ieva Pakštytė, Paulius Pinigis, Donatas Želvys, Rugilė Latvėnaitė, Vaiva Kvedaravičiūtė, Rimantas Pelakauskas, Kęstutis Macijauskas, Justina Burakaitė, Karolina Kuzborska

Prieš daugiau nei šimtą metų Maksimas Gorkis tikėjo amžinu tobulo žmogaus gyvenimu ir 1899 m. laiške rašė:

„Nežinau nieko, kas būtų geresnis, sudėtingesnis, įdomesnis už žmogų. Jis – viskas. Jis sukūrė netgi Dievą. Aš įsitikinęs, kad žmogus gali neribotai tobulintis, ir visa jo veikla kartu su juo tobulės iš amžiaus į amžių. Tikiu gyvenimo amžinumu, o gyvenimą suprantu kaip dvasios tobulumo siekimą.“

Po dešimtmečio jis parašė savo pjesę „Vasa Železnova“, kurioje nesutinkame nė vieno tobulo herojaus, tačiau randame labai ryškų Železnovų šeimos portretą – antitobulumo paveikslą.

Pjesėje „Vasa Železnova“ pasakojama pažįstama šeimos drama: mirštant tėvui namuose renkasi šeimos nariai, laukiantys savo palikimo dalies. Pagrindinė istorijos figūra – motina Vasa, kurią šiame spektaklyje įkūnis Viktorija Kuodytė, baudžianti, glostanti, ginanti, aukojanti, atgailaujanti ir valdanti namus, verslą bei savo artimųjų likimus. Palikimo dalybos šioje situacijoje tampa tik pretekstu konfliktui, nes šeimos vertybės jau žlugusios: motina niekina savo vaikus, sūnūs nekenčia motinos, dukra seniai paliko nesvetingus namus, marti paleistuvauja, o dėdė ketina susigrobti pusę šeimos turto. Taigi, ar „šeima“ šiuose namuose netapo tik instituciją nusakančiu žodžiu, neleidžiančiu laisvai kvėpuoti nei tėvams, nei vaikams, nei pro durų plyšį svetimų pokalbių besiklausantiems tarnams.

Režisierius Darius Rabašauskas:

„Man atrodo, kad šis spektaklis turėtų kalbėti apie kodą, kurį mes perduodam vienas kitam: tėvai – vaikams, šie – savo vaikams ir taip toliau. Tai atrodo paprasta ir netgi banalu, bet tokia tiesa – esame tik informacijos laidininkai, ir palikdami vaikams pinigus ar namus, norim to ar nenorim, per kasdienius besikartojančius veiksmus mes paliksim jiems ir visą informaciją apie save ir pasaulį. Mes tiesiog įrašysim tą informaciją į juos.“

Gorkio nemirtingo žmogaus utopija pildosi - informacija perduodama iš kartos į kartą - nemiršta, kol galų gale tas nemirtingumas tampa nepakeliamas, nes kodo neįmanoma nei perrašyti, nei ištrinti, jis įrašomas iš karto ir yra amžinas.

Gorkio kūrybos paradoksas -  jo kalbėjimas apie žmogaus didybę ir rašymas apie tokius kaip „Vasoj“. Jis tikėjo, kad žmogus gali labai daug, tačiau tuo pačiu matė ir žmogaus baisumą, jo žemiausius instinktus, tamsiausius norus. Autorius žinojo, kad žmogus turi didžiulės jėgos – čia ir yra klausimas, kur ir kaip ta jėga bus panaudota.“

 

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: 12 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Synaesthesis: THE ART OF METAL

šiuolaikinės muzikos elektroakustinis projektas

atlikėjas: Artūras Kažimėkas | trukmė: 60 min.

projekto rengėjai: Vilniaus miesto šiuolaikinės muzikos ansamblis ,,Synaesthesis”, VšĮ ,,Šiuolaikinė ausis”

The Art of Metal koncepcija atsispindi jo pavadinime – tai projektas skirtas menui, gimstančiam per metalinį kontrabosinio klarneto korpusą. Didžiausias klarneto giminės instrumentas dar retas Lietuvos scenoje, atlikėjo Artūro Kažimėko rankose atsiskleis per ryškiausius užsienio kūrėjų Yann Robin ir John McCowen darbus, o taip pat per ekperimentines lietuvių autorių kompozicijas, gimusias bendradarbiaujant su atlikėju. Unikalaus tembro ir išraiškos priemonių amplitude pasižymintis instrumentas vertas kūrėjų ir publikos dėmesio, šio projekto metu kvies žiūrovus koncentruotai patirti jo ypatybes, o muzikos autorius visavertiškai naudoti jį lietuviškame muzikos kontekste.

Programą The Art of Metal pristatantis Artūras Kažimėkas yra vienas iš ryškiausių klarnetininkų šiuolaikinėje Lietuvos muzikos scenoje. Vilniaus miesto šiuolaikinės muzikos ansamblio Synaesthesis gretose jis parengė ir Lietuvoje bei užsienyje (Estijoje, Slovakijoje, Lenkijoje, Kipre, Austrijoje, Olandijoje) pristatė daugybę programų – Vortex Temporum (2016) Cool People Playing Strange Music (2017), Dreams of the Blind (2017), In Fahrenheit (2018), In Celsius (2018), Minimal Gravity (2018). Artūras ypatingą dėmesį skiria žemesnio registro bosiniams ir kontrabosiniams klarneto giminės instrumentams, kurių repertuaro pristatymas ir iniciavimas užima didžiausią jo veiklos dalį.

//////

Projektą dalinai finansuoja Lietuvos Kultūros Taryba

Projekto partneriai: Menų spaustuvė, Kauno menininkų namai, Lietuvos kompozitorių sąjunga, Vilniaus miesto savivaldybė, Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazija.

menų spaustuvė | kišeninė salė
bilietai: 5 EUR | bilietus platina Tiketa
*

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Naujienos el. paštu