Renginiai

Juozo Miltinio dramos teatras. ZYGFRYDAS

Ignas Šeinius

ZYGFRYDAS

dviejų dalių mokumentinė satyra pagal Igno Šeiniaus romaną „Siegfried Immerselbe atsijaunina“

 

režisierius Gildas Aleksa
dramaturgas Vaidotas Žitkus
scenografas Aistis Lansbergas
kostiumų dailininkė Inga Skripka
kompozitorius Jokūbas Tulaba
vaidina: Vaidotas Žitkus, Matas Dirginčius, Dalius Skamarakas, Gytis Ivanauskas, Milda Jonaitytė, Milda Naudžiūnaitė, Arnas Ašmonas.

trukmė – 2 val. 20 min. | premjera – 2018 m. gruodžio 15 d.

1934 m. parašytas, bet mažai kam žinomas romanas, nustebina kiekvieną. Tai toli nuo chrestomatinio I. Šeiniaus teksto „Kuprelis“ pažengęs kūrinys. „Siegfried Immerselbe atsijaunina“ – vienas pirmųjų romanų lietuvių literatūroje, kuriame nagrinėjamos globalios socialinės problemos. O taip pat – vienas iš ankstyviausių lietuviškojo „sci-fi“, arba kitaip mokslinės fantastikos, kūrinių. Ignas Šeinius, pats gyvendamas Švedijoje ir dirbdamas diplomatinį darbą, praėjus vieneriems metams po A. Hitlerio atėjimo į valdžią, numatė nacionalsocialistinės partijos grėsmę.

Režisieriaus Gildo Aleksos spektaklis „Zygfrydas“ – tai satyra apie rasių teorijos vadą, kuris po atsijauninimo operacijos prabunda žydu. Šio kūrinio aštrėjantis aktualumas ypač jaučiamas šiomis dienomis: ir dėl Europoje stiprėjančių nacionalistinių sentimentų, ir dėl panašaus šiuolaikinio žmogaus „gijimo“ nuo rasistinių pažiūrų. Jaunas žmogus seną rasizmą „paveldėja“ ir yra nuolatiniame savęs ir kito atradimo procese. Dėl to ir senąjį Zygfrydą vaidina aktorius, augęs vienoje sąjungoje (akt. Vaidotas Žitkus), o atsijauninusį vaidina jau laisvoje šalyje gimęs, kitoje sąjungoje augęs aktorius, kuris su panašiais klausimais susiduria kasdien (akt. Matas Dirginčius).

Spektaklio režisierius G. Aleksa, žinomas iš savo darbų su trupe „Teatronas“, pastatymų „Keistuolių“ teatre, Kauno kameriniame teatre ir teatro laboratorijoje „Atviras ratas“. Jo darbuose aktoriai dažnai dirba pozicionavimo (angl. positioning) principu – vaidindami ne tik perteikia personažo veiksmus, bet ir savo asmeninę poziciją, santykį su savo kuriamu veikėju.

2018 m. spektaklio „Zygfrydas“ eskizas laimėjo Dalios Tamulevičiūtės lietuvių autorių scenos meno kūrinių konkursą. G. Aleksos režisuojamas „Zygfrydas“ – tai bendras Juozo Miltinio dramos teatro ir asociacijos „Teatronas“ darbas.

rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos kultūros ministerija.

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai (pirkti internetu)

* Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į pasirodymą neįleidžiami, jei tai trukdo pasirodymo eigai

ATŠAUKTAS! Juozo Miltinio dramos teatras. HOTEL UNIVERSALIS

Pranešame, kad renginys Juozo Miltinio dramos teatras | ''Hotel universalis'', turėjęs įvykti spalio 31 d., yra atšaukiamas.
 
Bilietus įsigijusiems internetu (išskyrus kreditine kortele, Nordea) pinigai bus grąžinti į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo atliktas mokėjimas. Pinigai bus pervesti iki 2019 metų spalio 22 dienos.
 
Pirkę kasose arba internetu ir atsiskaitę kreditine kortele (Nordea), prašome kreiptis el. paštu: info@bilietai.lt ir atsiųsti užpildytą pinigų grąžinimo formą. Prašymą rasite čia: http://www.bilietai.lt/file/id/40014
 

Indrė Bručkutė
HOTEL UNIVERSALIS

dviejų dalių spektaklis

režisierius Augustas Gornatkevičius
kostiumų dailininkė Simona Davlidovičiūtė
scenografė Elžbieta Kvašytė
kompozitorius Jokūbas Tulaba
video menininkas Marius Rimkus
šviesų dailininkas Julius Kuršis
vaidina: Albinas Kėleris, Arnas Danusas, Emilis Pavilionis, Karolis Kasperavičius, Ligita Kondrotaitė, Jolita Skukauskaitė, Skomantas Duoplys, Justina Nemanytė

spektaklio trukmė: 2 val. 30 min. | premjera: 2019 m. vasario 22, 23 d.

Dramaturgės Indrės Bručkutės pjesės ir spektaklio „Hotel Universalis“ pagrindas – antikinis mitas apie saulės dievo Helijaus ir okeanidės Klimenės sūnų Faetoną, kuris, draugų paakintas įrodyti savo dieviškąją kilmę, bandė važnyčioti Helijo saulės vežimą, tačiau nepajėgė suvaldyti Helijo žirgų. Faetonas žuvo liepsnose vos nesudeginęs žemės, o jo kūnas nukrito į Eridano upę.

Spektaklyje „Hotel Universalis“ kūrybinė komanda kalba daugeliui šiandien aktualia tema: apie tėvų ir vaikų santykius, pagrįstus jaunų žmonių tapatybės, „vietos po saule“ paieškomis jų tėvų sukurtame pasaulyje, ir intuityviu, pasąmoniniu noru – tegu ir ne visada pamatuotu – tą pasaulį sugriauti

Režisierius Augustas Gornatkevičius baigė teatro režisūros studijas LMTA (kurs. vad. J. Vaitkus ir A. Jankevičius), o J. Miltinio teatre sėkmingai debiutavo nemažo susidomėjimo tarp panevėžiečių, ir ypač jaunosios kartos atstovų, sulaukusiu B. M. Kolteso pjesės „Roberto Zucco“ pastatymu. Spektaklio „Hotel Universalis“ pastatymu teatras siekia išlaikyti ir sustiprinti ryšį, kurį teatrui pavyko užmegzti su jaunąja miesto auditorijos dalimi, bei pratęsti kūrybingą ir intelektualų režisieriaus, jo bendrakūrėjų komandos ir teatro trupės bendradarbiavimą.

Režisierius Augustas Gornatkevičius: „Negalėdamas sieti savęs su gimine ir jos palikimu, nes iki šiol nepažįsta savo tikrojo tėvo, Faetonas bando susikurti savą mitą. Save drąsindamas įvaizdžiu, jis stengiasi daryti poveikį visuomenei, nes nežino kito būdo įprasminti savo gyvenimą ir galbūt atkreipti tėvo dėmesį. Faetono tėvas – įtakingas valdovas. Iki tol laisvai atsisakęs šeimyninių santykių, visiškai pasikeičia stojęs akistaton su sūnumi. Noras įrodyti sūnui savo gerumą (ar „išpirkti“ kaltę) priverčia tėvą suklysti ir pažadėti sūnui per daug. Nepamatuotas sūnaus noras prilygti tėvui ir naivus tėvo požiūris į savo ydas lemia sūnaus žūtį ir visuotinį chaosą.“

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai (pirkti internetu)

* Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į pasirodymą neįleidžiami, jei tai trukdo pasirodymo eigai

Sirenos 2019 | Diskusija. Kritikos kokybės paieškos: nedraminio teatro žanrai

Diskusijos tema: Kritikos kokybės paieškos: nedraminio teatro žanrai.  

Norėdami kalbėti apie meno kritikos kokybę viešojoje erdvėje, kviečiame į diskusiją apie labai reikalingas, bet mažiau paklausias nedraminio teatro kritikos kryptis. Operos, šokio, lėlių ir objektų teatro spektakliai sudaro tik apie 10% visų teatro premjerų per metus, tačiau juos nagrinėti kritikams reikalingos gilesnės, dažniausiai tik šiam žanrui būdingos, su atlikimo technikomis susijusios žinios.

Diskusiją moderuoja: teatro ir šokio kritikė, Juozo Miltinio dramos teatro rinkodaros ir komunikacijos skyriaus darbuotoja Monika Jašinskaitė

Dalyvauja:

  1. šiuolaikinės operos festivalio NOA (Naujosios operos akcija) ir „Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova;
  2. šokio teatro „Dansema“ meno vadovė ir choreografė, šokio pedagogė Birutė Banevičiūtė;
  3. lėlių teatro režisierius ir dailininkas Rimas Driežis;
  4. scenos menų kritikė Aušra Kaminskaitė;
  5. menotyrininkas, šokio istorikas ir kritikas Helmutas Šabasevičius.

Laikas: spalio 7 d. 17:30 

Vieta: Menų spaustuvės kavinė

Sirenos 2019 | Diskusija. Festivaliai ir kritikai: kooperacija ar konfrontacija?

Diskusijos tema: Festivaliai ir kritikai: kooperacija ar konfrontacija? 

Pastaruoju metu nerimstant diskusijoms apie tai, kiek profesionali kritika reikalinga scenos meno bendruomenei ir kaip kritikams išgyventi iš savo amato, „Sirenos” kviečia teatro bendruomenę padiskutuoti apie kritikų vaidmenį scenos meno festivaliuose. Ar svarbus festivaliams kritiko požiūris? Ar turėtų festivaliai kviesti kritikus nemokamai į spektaklius, turint omenyje mažų salių ir rekonstrukcijų situaciją, kai kiekviena vieta festivaliui kainuoja labai brangiai? Kas turėtų padengti kritiko vietos kainą festivalyje ir kas turėtų mokėti honorarą? Ką recenzijos reiškia finansavimą skiriančiai Lietuvos kultūros tarybai, ar į jas atsižvelgiama skiriant finansavimą, vertinant festivalių darbo rezultatus?

Diskusiją moderuoja: žurnalistė, Lietuvos radijo ir televizijos kultūros laidų kūrėja bei vedėja Jolanta Kryževičienė

Dalyvauja:

  1. Lietuvos kultūros tarybos administracijos direktorius Mindaugas Bundza;
  2. teatrologė, scenos meno kritikė dr. Goda Dapšytė;
  3. menotyrininkė, kultūros vadybininkė, festivalio „Plartforma“ prodiuserė Goda Giedraitytė;
  4. kultūros vadybininkas, festivalio „Naujojo cirko savaitgalis” koordinatorius, buvęs šokio kritikas, buvęs tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis” vadovas Audronis Imbrasas;
  5. teatrologė, teatro kritikė, tinklaraščio „criticalhabit(at)“ autorė Sigita Ivaškaitė.

Laikas: spalio 3 d. 18:30 

Vieta: Menų spaustuvės kavinė

Sirenos 2019 | TAHA. POETO GYVENIMAS

TAHA. POETO GYVENIMAS

Amer Hlehel, Amir Nizar Zuabi (Palestina)

dramaturgas, aktorius: Amer Hlehel
režisierius, teksto vertėjas: Amir Nizar Zuabi
dailininkas: Ashraf Hanna
kompozitorius: Habib Shehadeh Hanna
šviesų dailininkas: Muaz Jubeh
rėmėjas: A. M. Qattan Fondas

spektaklis sukurtas pagal Adinos Hoffman knygą „Mano laimė nepanaši į laimę“ („My Happiness Bears No Relation to Happiness“). Spektaklyje skamba eilėraščiai iš knygos „Na tai kas. Nauji ir atrinkti eilėraščiai. 1971–2005“ („So What. New and Selected Poems. 1971-2005“), kurią iš arabų kalbos į anglų išvertė Peteris Cole’as, Yahya Hijazi ir Gabrielis Levinas (Copper Canyon Press, 2006).

trukmė: 70 min. | premjera: 2017 m. Kennedy Center, Washington (JAV)

kalba: anglų ir arabų, su titrais lietuvių ir anglų k. | rekomenduojamas amžius: nuo 15 m.

laikas: spalio 11, 12 d. 19:00 | vieta: Menų spaustuvės Juodoji salė (Šiltadaržio g. 6)

diskusija po spektaklio (anglų k.)
moderatorė: Roberta Tracevičiūtė
laikas: spalio 11 d. 20:25
vieta: Menų spaustuvės kavinė

ŠIUO MAŽU PIEŠTUKU
AŠ NUPIEŠIU PASAULĮ
AŠ UŽRAŠYSIU PASAULĮ

Sukurtas pagal Adinos Hoffman knygą „Mano laimė nepanaši į laimę“ ir įkvėptas palestiniečių poeto Taha Muhammado Ali gyvenimo, „Taha. Poeto gyvenimas“ yra jaudinantis draminis kūrinys, kuriame apžvelgiamas menininko gyvenimas ir kūryba. Savo eilėmis Ali pasakoja, ką patyrė pabėgėliai ir apie 1,5 milijono palestiniečių, likusių gyventi Izraelyje po 1948–1949 m. Nepriklausomybės karo. Vis dėlto šiuo spektakliu veikiau siekiama švęsti gyvenimą, o ne vien atskleisti žmogaus ir kūrėjo tragediją. Tai pasakojimas apie vyrą, kuris per penkiasdešimt sunkių savo gyvenimo metų neteko namų, mylimosios ir draugų, bet neprarado vilties.

Palestinietis Ameras Hlehelis visiškai vienas scenoje meistriškai kuria poeto Taha vaidmenį. Savo vidine energija jis pripildo spektaklio erdvę unikalių būsenų, emocijų, humoro ir visiškai nuginkluojančio žmogiškumo.

„Kūrybinio proceso metu pamažu pradėjau suprasti, kad teisingiausia būtų leisti pačiam Tahai apsakyti savo istoriją. Taha buvo puikus pasakotojas, tad scenoje jis atsiduria vienui vienas. Manau, kad poetai yra žmogiškosios patirties liudytojai, ir tam, kad pačia taupiausia meno forma, kokia ir yra poezija, jie perteiktų gyvenimą taip, kaip jį patiria ir jaučia, būtina sukurti vienatvės atmosferą.“

Amer Hlehel

AMER HLEHEL

Aktorius, režisierius ir dramaturgas Amer Hlehel gyvena Haifoje. Yra parašęs kelias pjeses, tarp jų ir „Taha. Poeto gyvenimas“, kurios pastatymas 2017 m. laimėjo geriausio spektaklio apdovanojimą Edinburgo „Fringe“ festivalyje. Ameras Hlehelis vaidino tokiuose filmuose kaip „Personal Affairs“ („Asmeniniai santykiai“), „The Idol“ („Idealas“), „The Time that Remains“ („Likęs laikas“), „Man Without a Cell Phone“ („Vyras be mobiliojo telefono“), ir, žinoma, „Auksinį gaublį“ laimėjusiame „Paradise Now“ („Rojus dabar“).

AMIR NIZA ZUABI

Amir Niza Zuabi – vienas ryškiausių Artimųjų Rytų režisierių. Jo pirmasis darbas Ramalos mieste pelnė tarptautinį pripažinimą, o monospektaklis „Taha. Poeto gyvenimas“ jau yra apkeliavęs daugybę šalių. Šio spektaklio žiūrovai turėjo galimybę išgirsti Tahos poezijos skambesį: čia originalo kalba skamba Tahos Muhammado Ali poezija (vertimas iš arabų kalbos – titruose).

TAHA MUHAMMAD ALI

Palestiniečių poetas Taha Muhammad Ali gimė 1931 m. ir užaugo Sepforyje, Galilėjoje, Palestinoje. 1948 m. per Pirmąjį arabų–Izraelio karą jis ir jo šeima buvo priversti metams pasitraukti į Libaną. Netrukus jie slapčia grįžo atgal, nuo tada gyveno Nazarete, kur turėjo suvenyrų parduotuvę. Šeštuoju ir septintuoju XX a. dešimtmečiais Ali dienomis pardavinėdavo suvenyrus krikščionių piligrimams, o naktimis skaitydavo poeziją. Oficialiai mokytis jis nustojo po ketvirtos klasės, bet savarankiškai studijavo arabų literatūrą, amerikiečių grožinę literatūrą, anglų poeziją, o aštuntajame dešimtmetyje pradėjo rašyti eilėraščius. Į anglų kalbą yra išversti šie jo poezijos rinkiniai: „Nesvarbu. Dvidešimt eilėraščių ir viena istorija“ („Never Mind. Twenty Poems and a Story“, 2000), „Na tai kas. Nauji ir rinktiniai eilėraščiai. 1971–2005“ („So What. New and Selected Poems. 1971-2005“, 2006). Atvirai, kartais su humoru, kartais kandžiai Ali savo poezijoje asmeninius išgyvenimus perteikia siedamas juos su politinėmis realijomis, vaizduoja tiek paprastą kaimo kasdienybę, tiek karo suirutę ir sukrėtimus. Jis mirė 2011 m. Nazarete.

SIRENŲ BALSAS

Remiantis garsaus palestiniečių poeto Taha Muhammado Ali gyvenimu pasakojama Palestinos istorija žiūrovams suteikia galimybę tapatintis su panašiomis, universaliomis bendražmogiškomis istorijomis: kai dėl istorinių ir politinių įvykių tenka palikti savo namus, tėvynę, kai, netekęs šeimos ir artimųjų, esi priverstas kovoti už savo išlikimą ir gyvybę.

Spektaklio centre – poeto santykis su tėvu, maištas prieš savo šaknis ir prigimtį. Sykiu kalbama ir apie amžiną besąlygišką meilę, apie atsidavimą šeimai, tėvynei.

Begalinis ilgesys to, kas amžiams pradingę ir ko niekada nebesusigrąžinsime, sukelia prisiminimus, nes juk atmintis yra gyva. Taha savo pasaulį kuria pieštuku, baltame popieriaus lape gulančiomis eilėmis. O kaip mes kuriame ir perkuriame savo pasaulius, kokią ateitį įsivaizduojame?

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai Tiketos* kasose (pirkti internetu)

*Tiketos kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į pasirodymą neįleidžiami, jei tai trukdo pasirodymo eigai

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu