„Ar kada pagalvojote, kas nutiktų, jei visus kada nors savo rašytus tekstus sukeltumėte į dirbtinio intelekto programą? Ar ta programa imtų galvoti kaip jūs? Ar ji atsakytų į klausimus taip, kaip atsakytumėt jūs? Menininko Simono Senno ir programuotojos Tammaros Leites duetas neria stačia galva į šį eksperimentą – Simonas dirbtiniam intelektui atiduoda savo intelektinį bagažą ir stebi, kaip abipusis pažinimo procesas nuveda nenumatytu maršrutu. Spektaklis kelia klausimus apie tai, kas yra dirbtinis intelektas ir kaip jis veikia, o žiūrovams leidžiama tiesiogiai pabendrauti su skaitmenine Simono versija – dSimon.“

Kristina Savickienė, festivalio SIRENOS meno vadovė


„dSimon“
Spektaklis-paskaita

LAIKAS: spalio 3 d. 20:30 ir spalio 4 d. 20:30
VIETA: Menų spaustuvė, Juodoji salė (Šiltadaržio g. 6)

PRODIUSERIS: COMPAGNIE SIMON SENN, THÉÂTRE VIDY-LAUSANNE (ŠVEICARIJA)

KONCEPCIJA IR REŽISŪRA: TAMMARA LEITES, SIMONAS SENNAS, DSIMON
Simono balsas: Arnaud Mathey

KOMPUTERINIS PROGRAMAVIMAS: TAMMARA LEITES
KŪRYBINIS BENDRADARBIAVIMAS: VIVIANE PAVILLON
DRAMATURGINĖS KONSULTACIJOS: FRANÇOIS GREMAUD
SCENOJE: TAMMARA LEITES, SIMONAS SENNAS, DSIMON

PREMJERA: 2021 M.
TRUKMĖ: 1 VAL. 10 MIN.


- apie -

Darbas su dirbtiniu intelektu, kuris sukuria intelektą, suvienijo medijų dizainerę, programuotoją ir menininką. Tammara Leites ieškojo savanorio, norinčio aprūpinti dirbtinį intelektą savo duomenimis. Simonas Sennas sutiko, taip gimė dSimon, su kuriuo galima sąveikauti per internetinę svetainę. Tačiau neilgai trukus dSimon pademonstravo netikėtą ir nerimą keliantį elgesį kai kurių svetainės vartotojų atžvilgiu…

Įvykiai, susiję su dSimon, bus apmąstyti bendraujant su publika iš asmeninės, meninės ir etinės perspektyvos. Simonas Sennas ir Tamara Leites kviečia žiūrovus pasvarstyt apie žmogaus ir mašinos ryšį bei jo įtaką žmogaus ekosistemai.

Šeštajame dešimtmetyje Revox išradimas suteikė galimybę beveik kiekvienam įrašinėti garsus, bei pirmą kartą išgirsti savo įrašytą balsą. Suprasdamas, kad tai ne tik technologinė pažanga, poetas Bernard Heidsieck rašė svarbius straipsnius, kurie kvietė skaitytoją šį naują įrenginį nukreipti nuo potencialios manipuliacijos: įrašymo įrenginį jis siūlė įdarbinti kūrybai – besinaudojant tokia besivystančia technologija, geriau pažinti save. Kartu su bendraminčiais, Heidsieck išrado meninę formą, jungiančią raštingumą ir muzikinę kompoziciją, kurioje vietoje įprastesnių semantinių ir sintaksinių vertybių išryškinami fonetiniai žmogaus kalbos aspektai; tai – eilėraštis be žodžių; pagal apibrėžimą ši poezija visų pirma skirta atlikimui. Pasauliui dabar tai žinoma kaip garsinė poezija.

Kūrėjas Simonas Sennas tokį kūrybos principą perkėlė į dabartį. Pradedant nuo „Būti Arielle F“, jis naująsias technologijas perėmė į savo rankas: kaip ir Bernard Heidsieck atveju, Simonas jomis naudojasi siekdamas suprasti, ką technologija daro su mumis. Šį kartą Simonas susiduria su kitokia technologinio intelekto forma, kuri ne tik naudoja jo parinktus duomenis (ir visus internete prieinamus duomenis), bet ir atsako į jo užduodamus klausimus. Ši technologinio intelekto forma ne tik žino kūrėjo įpročius ir gyvenimo būdą, bet elgiasi kaip tolygus pašnekovas, turintis nuotaiką, intuiciją, bei gebantis priimti konkrečius sprendimus. O vis dėlto tai – mašina, įrenginys, realybę paverčiantis dar realesne…

Daugiau apie spektaklį: https://www.sirenos.lt/programa/dsimon/