SVARBU! Į renginį žiūrovai bus priimami tik su Galimybių pasu, kurį galima gauti www.gpasas.lt

Kviečiame įsigyti tarptautinės programos abonementą. Daugiau informacijos: https://www.sirenos.lt/bilietai/

Compagnie d'Autres Cordes, Prancūzija

Idėjos autorius/ kompozitorius: Franck Vigroux

Dramaturgas: Michel Simonot

Video menininkai: Kurt d'Haeseleer, Olivier Ratsi

Choreografė: Myriam Gourfink 

Šviesų dailininkas: Perrine Cado

Kostiumai: Atelier Darwin 

Atlikėjos: Azusa Takeuchi, Emilie-Julie Facon 

DĖMESIO: spektaklio metu naudojama ryški blyksinti šviesa (stroboskopai).

Apie spektaklį

Įkvėptas anglų rašytojo J. G. Ballard knygų ir asmeninės kelių eismo įvykio patirties, Franck Vigroux spektaklyje „Flesh“ tyrinėja akimirką, kuri seka po sukrėtimo. Tai trumpas momentas, kai laikas sustoja arba išsiplečia. Akimirka, kai protas atsiriboja nuo kūno, atskleisdama panoraminį vaizdą siurrealistinėje scenoje: transporto priemonių karkasai įgauna judančių objektų pavidalą, greitkelių viadukai tampa milžiniški golemai, automobilių varikliai pakimba virš ledo jūros. Šiame vaizdų ir pojūčių sraute žiūrovas patiria tai, ką patiria vairuotojas, kirsdamas nežinomą dimensiją... tai tikra haliucinogeninė kelionė.

Spektaklis „Flesh“, balansuojantis tarp elektroninės operos ir audiovizualinio meno, kartu yra šokio ir judesio performansas-judantis paveikslas, kurio prasmė atsiskleidžia patirtyje ir sukurtoje emocijoje. Žiūrovui emocija ir įvykių seka pateikiama hipnotizuojančiu būdu drąsiai eksperimentuojant su garsiniais ir vizualiniais sprendimais, maišant skirtingus stilius, atrandant ir pateikiant dažnai žiūrovui netikėtą įvairių kompozicinių elementų sprendimą, tarsi žaidžiama, kartais netgi žongliruojama suvokimo ribomis.

Prieš 20 metų turėjau gana sunkią avariją, kuri mane ganėtinai sukrėtė. Gulėjau, ilgai laukiau, kol atvyko greitoji. Prisimenu trumpą momentą, tą momentą kai įvyksta susidūrimas. Tavo sąmonė suvokia, kad vyksta kažkas unikalaus, bet tu dar pats nesupranti ar tai ką jauti yra tikrovė, ar iliuzija. Tai buvo mano patirtis. Kuriant „Flesh“ nenorėjau visko perteikti realistiškai, norėjau likti prie to mistinio, unikalaus jausmo, kada pradedi kvestionuoti tikrovę. Tai tapo viso spektaklio dramaturgijos pagrindu.

Franck Vigroux 

Apie kūrėją:

Franck Vigroux – prancūzų kompozitorius, prodiuseris, scenografas, kuris į savo meninius sprendimus integruoja įvairias medijos formas ir scenos meną. Žinomas kaip gitaristas, Vigroux nevengia naudotis elektronika ar moduliniais sintezatoriais. Tai daugialypis atlikėjas, kurio muzikos kūriniai svyruoja nuo elektroakustinės ir eksperimentinės elektroninės muzikos iki šiuolaikinės kompozicijos. 

Vigroux yra sukūręs kelis kūrinius šiuolaikiniams klasikos ansambliams. 2002 m. Vigroux įkūrė DAC įrašų kompaniją, joje išleista dešimtys kūrėjo įrašų, taip pat ši kompanija leido jokiai krypčiai nepriskiriamų eksperimentinių atlikėjų, tokių kaip Hélène Breschand, Samuel Sighicelli, Elliott Sharp ir Bruno Chevillon įrašus. 2008 m. Vigroux įkūrė scenos meno kompaniją „D'Autres Cordes“. Čia pristatė Philippe Malone, Marc Ducret ir kt. kūrinius. Nuo 2009 m. kuria tarpdisciplininius pasirodymus, bendradarbiauja su scenos menų agentūra „Compagnie D’autres Cordes“. Scenos menuose Vigroux debiutavo soline „Lilas“ trilogija (nuo 2003 m.), vėlesniuose kūriniuose „Récolte“ (2009) ir „We“, naudojo nemažai triukšmo ir industrinio techno elementų. Vienas iš sėkmingiausių Vigroux kūrybinės plotmės pavyzdžių – būtent performansas „Flesh“. Menininko performansai buvo pristatyti pasaulinėje scenoje bei svarbiausiuose scenos menų festivaliuose.

Atsiliepimai: 

„Sunkūs elektriniai ritmai su ilgais crescendo išsprogdina fantastines visatos vizijas. <...>

Gamta susiduria su mechanika. Gyvūnas susiduria su žmogumi. <...> Siužeto neturintis „Flesh“ kviečia į patirtį, kuriančią atviras prasmes. Taip pat tai estetinis nuotykis su kitokiais pojūčiais, kuriuos įgalina naujos technologijos. Kūrinys, kuriame susitinka skaitmeninis, primityvus ir šiuolaikinis menas, „Flesh“ visą laiką kvestionuoja žmogaus vaidmenį šiame pasaulyje, kuris, nepaisant technologijų, visada jį pranoksta “.

Eric Demey, La Terrasse