Dramaturgijos dirbtuvės

Dramaturgijos dirbtuvės

Galimas mokinių skaičius: Nuo 15 iki 20

Mokinių amžiaus grupė: 9 – 12 klasės

Kūrybinių̨ dirbtuvių̨ metu mokiniai dirbs keliais etapais. Pirmoji kryptis – tekstas, jo kūrimas ir analizė. Kokie pokalbiai įstringa? Kokius dialogus nugirstame gatvėje, autobuse, mokykloje? Kurie dialogai mus prajuokina, o kurie – erzina? Ko reikia pokalbiui, kad jis virstų istorija? Antroji kryptis – filmo ir (ar) spektaklio dramaturgijos ypatumai. Kuo skiriasi romanas ir spektakliui ar kinui sukurtas tekstas? Ar tekstas gali virsti vaizdu ar garsu?

Dramaturgijos dirbtuvių metu moksleiviai mokysis pasakoti istoriją kalba, kuria kalba patys, ir kalbėti apie dalykus, kurie rūpi jiems. Dialogo forma ne tik padės papasakoti istorijas mums visiems atpažįstama forma, bet ir leis paaugliams pasižiūrėti į savo patirtis iš̌ kito kampo. Mokiniai bus supažindinami su pagrindiniais dramos principais, kūrybinio rašymo technikomis, atliks savęs pažinimo užduotis, mokysis konstruoti scenas ir pasakoti trumpas, bet paveikias istorijas.

Dirbtuves veda Teklė Kavtaradzė

Teklė Kavtaradzė (g. 1990) – kino ir teatro dramaturgė, kino dramaturgijos bakalaurą įgijusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, o vėliau jį papildžiusi ten pat įgytu vaidybos magistro diplomu. T. Kavtaradzė yra parašiusi dvi prozos knygas, o pirmoji užbaigta jos pjesė ,,Namisėda, arba Kambarys pilnas personažų“ 2011 m. laimėjo dramaturgijos konkursą „Versmė“ ir buvo pastatyta Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Dramaturgė dalyvavo daugybėje kūrybinių dirbtuvių tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (Lenkijoje, Latvijoje, Liuksemburge, Čekijoje ir t.t...), kur plėtojo bei pristatė įvairius savo kūrybos darbus. 2017 m. kūrėja įvertinta „Sidabrinės gervės“ apdovanojimu už geriausią scenarijų kino filmui „Šventasis“, o 2020 m. debiutavo kaip teatro režisierė, „Menų spaustuvėje“ laimėdama „Atvirosios erdvės“ konkursą bei pristatydama apie paauglystė laikotarpį kalbantį spektaklį „KISSMAS“.

T. Kavtaradzė mano, kad spektakliai gimsta iš žmogaus patirtų išgyvenimų. Ji tiki kūrybinio rašymo jėga kaip atveriančia ir atblokuojančia praktika. Dramaturgė turi daug teorinių žinių, kuriomis siekia dalintis, kadangi rašymas – ne tik įgimtas, bet ir išmokstamas amatas, kuris praverčia tiek kūrybinėse veiklose, tiek gyvenime, savęs ir kito pažinime.