„Nematau jokios vilties dėl mūsų žmonių ateities, jei jie priklausomi nuo nūdienos

jaunimo.”

Hesiodas, 8 a. pr. Kr.

 

Nors šiuolaikinės drama-opera sukurta Estijoje, jos ištakos - grynai lietuviškos. Ne vien dėl to, jog „Ledynus" sukūrė keturi jaunosios kartos lietuvių menininkai Kamilė Gudmonaitė, Teklė Kavtaradzė, Barbora Šulniūtė ir Dominykas Digimas, bet ir todėl, kad spektaklio tema atsispiria nuo Lietuvos konteksto ir patirčių.

Jungiant garsą, dokumentinę medžiagą, dramą bei šokį, šiuolaikinėje operoje tiriama kartų konflikto tema: kuo ir kodėl skiriasi karta, gimusi Sovietų sąjungoje, nuo jų vaikų, gimusių jau nepriklausomoje Lietuvoje? Dramaturgija kuriama iš interviu su abiejų kartų atstovais, komentarų socialinėje erdvėje bei vaizdo įrašo, kuriame režisierė kalbasi su savo pačios mama. Ir nors kartų skirtumai reprezentuojami su lengvu humoru, atrandami ir jų panašumai, kurie suvienija: mes visi dažnai pasiklystame naujame mieste, o gyvenimo GPS parodo ne tą kelią. Mes kartais pasimetame taip stipriai, kad išnykstame iš žemėlapio. Mes kartais prarandame orientaciją. Ir kol mes ieškome vieni kitų, ledynai tirpsta.

 

Kamilė Gudmonaitė: „Dramaturgiškai formuojamas ir kuriamas kartų konfliktas, kuris besiskleisdamas pamažu atveria mintį, kad be akivaizdžių socialinių skirtumų (kurie nubrėžami gana absurdišku ir komišku būdu), abi kartas jungia vienas svarbus filosofinis elementas: tiek mes, tiek mūsų tėvų karta iš tiesų yra pasiklydę - jie pasiklydo, kai su laisvės pažadu atėjo nepriklausomybė, šiandien jie pasiklydę, nes tik dabar ima atkreipti dėmesį į tai, ką iš tiesų jaučia, mes pasiklydę dėl per didelės laisvės ir daugybės pasirinkimų, tiesos trūkumo bei amžino nerimo, o egzistencine prasme nei vieni, nei kiti iš tiesų nieko nežinome, iš esmės gyvename nuolatinėje tarpinėje būsenoje."