Naujienos

"Naujasis Baltijos šokis '18": Libano skoniai ir A.Platelio sugrįžimas

"Naujasis Baltijos šokis '18": Libano skoniai ir A.Platelio sugrįžimas

Tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ tikrai nepakeitė datos – jis, kaip ir kasmet, vyks gegužę. Tačiau festivalio rengėjai nesibaimina naujovių ir bilietus į išskirtinius 2018-ųjų festivalio atidarymo ir uždarymo spektaklius siūlo įsigyti dar šiemet. O atvežami darbai – išties verti jūsų dėmesio.

Vienoje scenoje – mama, virtuvė ir draugai

Kaip teigia „Naujojo Baltijos šokio“ vadovė Gintarė Masteikaitė, ateinančių metų festivalį atidarys ir uždarys du labai išskirtiniai, bet savo nagrinėjamomis temomis ir kūrybinėmis komandomis artimi projektai.

Gegužės 5 d. Menų spaustuvės Juodoji salė virs libanietišku maistu kvepiančiais namais. Skamba keistai? Galbūt. Tačiau iki akimirkos, kol sėdėsite ten ir viską pamatysite savo akimis. Tą vakarą Lietuvos publikai skonio ir kvapo receptorius sužadinantį spektaklį „Beytna“ (liet. „Mūsų namai“) pristatys „Maqamat“ šokio teatras – pagrindinis šokio teatras Libane, laikomas libaniečių šiuolaikinio šokio scenos pradininku.

„Keturi choreografai ir keturi muzikantai, turintys skirtingą meninę patirtį ir idėjas, esantys iš skirtingų žemynų, šalių ir kultūrų, susitinka ant scenos vykstančiame maisto pokylyje. Jie kalbasi, geria, juokiasi, šoka ir drauge gamina maistą. Paprastas susitikimas, kuris taps sudėtingesnės choreografijos ir konceptualaus pasirodymo pradiniu tašku. Tai kvietimas į kitų namus, menininko profesiją ir choreografinę konstrukciją, patvirtinantis įvairovę, paliečiantis praeities formas ir situacijas ir ieškantis naujo ritmo, modelio ir logikos“, – taip savo darbą pristato patys kūrėjai.

Pasak G.Masteikaitės, šokis ir teatras yra idealus būdas supažindinti ir susipažinti su skirtingomis kultūromis. „Pagrindiniam spektaklio „Beytna“ kūrėjui Omarui Rajeh vien šokio ir teatro pasirodė per maža, tad jis į pagalbą pasikvietė savo mamą su virtuvės įranga, tris draugus iš skirtingų pasaulio kraštų (Moonsuką Choi – iš Japonijos, Anani Sanouvi – iš Togo ir Koeną Augustijneną – iš Belgijos) ir žiūrovus į vakarienę. Per spektaklį žiūrovai turės puikią progą paragauti libanietiško maisto, išgirsti palestinietišką muziką ir išvysti skirtingose kultūrose užaugusių ir dirbusių kūrėjų istorijas bei jų tarpusavio pokalbius, pasakojamus šokio kalba“, – sako festivalio vadovė.

Surįžta daugiau kaip po 20 metų

Gegužės 12 d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro scenoje pasirodys Lietuvos publikai puikiai žinomas vienas garsiausių šokio ir teatro pasaulio autoritetų – Alainas Platelis su trupe „Les Ballets C de la B“. Jis į Lietuvą grįžta po daugiau kaip 20 metų ir atsiveža spektaklį „nicht schlafen“.

Teatro kritikas Vaidas Jauniškis „Menų faktūroje“ rašė: „Lietuvos šokio scenai A.Platelis nusipelnęs, ko gero, ne mažiau už „Naująjį Baltijos šokį“ – tais 1995-aisiais „Life“ festivalyje parodytas jo trupės „Les Ballets C de la B“ spektaklis „Bonjour Madame“ buvo smūgis į galvą ir širdį vienu metu.“

Kalbėdamas apie svečius iš Belgijos, teatro kritikas sakė, kad tai bus puiki „galimybė susipažinti ne tik su pritrenkiančiu šokėjų profesionalumu, bet pirmiausia susitikti su kitokia kalba, gal net artimesne teatrui, tačiau „nenusiritančia“ iki siužeto, o pasiliekančia idėjų ir aukštos kultūros erdvėje“. „Būtent tuo A.Platelis yra aktualus – įžvalgomis, kurios yra apie mus, visuomenę; taip jis

išlipa iš „grynojo meno“ bokšto, jame palikdamas dažnai vaikiškus pamąstymus filosofinėmis temomis“, – rašė V.Jauniškis.

Festivalio vadovė įsitikinusi, kad šis pasirodymas taps vienu išskirtinių kultūrinių įvykių Lietuvoje 2018-aisiais. „A.Platelio šokėjai išsiskiria pritrenkiančiu profesionalumu, daugiakultūriškumu, o pats choreografas – universalumu sujungiant ir nagrinėjant šokį, tearą, muziką ir kartais net cirką, taip pat savo pasirinktomis temomis ir didžiuliu dėmesiu atlikėjo asmenybei, o ne jo profesionalumui“, – sako G.Masteikaitė.

Visą informaciją apie trupes, spektaklius rasite portale newbalticdance.lt. Bilietus platina tiketa.lt ir teatrai.lt. Festivalį organizuoja „Lietuvos šokio informacijos centras“ ir „Vilniaus festivaliai“, finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Jaunuosius kritikus jau kviečiame registruotis festivaliui KITOKS'18!

Jaunuosius kritikus jau kviečiame registruotis festivaliui KITOKS'18!

Kviečiame 5-7 klasių (11-13 metų amžiaus) mokinius, kartu su juos lydinčiais mokytojais tapti Tarptautinio festivalio vaikams ir jaunimui KITOKS‘18 „Ekspertų klubo“ nariais. Festivalis vyks 2018 m. sausio 11-17 d. Menų spaustuvėje, Vilniuje.

 

Jaunieji ekspertai festivalio metu stebės spektaklius, bendraus su spektaklių kūrėjais ir spektaklį stebėjusiais žiūrovais. Po kiekvieno spektaklio drauge su scenos menų profesionalais, mokytojais ir būsimaisiais edukologais aptars dienos įspūdžius bei atliks tam tikras užduotis.

 

Iš vienos mokyklos laukiame 5-6 jaunųjų teatro mylėtojų ir juos lydinčio mokytojo. Pokalbiai su užsienio trupių kūrėjais vyks anglų kalba., todėl būtini anglų kalbos pagrindai.

 

Prieš festivalį, t.y. iki gruodžio 20 d., „Menų spaustuvėje“ planuojami „Ekspertų klubo“ narių susitikimai, kurių metu jiems papasakosime apie festivalį KITOKS ir pristatysime „Eksperto klubo“ taisykles.

 

Kilus klausimams mielai į juos atsakysime. Teirautis galite el. paštu: jolita@menuspaustuve.lt arba tel.: 8 699 09556.

 

Dalyvių skaičius ribotas.

Norinčius registruojame iki lapkričio 24 d.

Praėjusių metų festivalio akimirkas galie prisiminti čia

 

Menų spaustuvės Infotekoje - Tadashi Suzuki knygos pristatymas

Menų spaustuvės Infotekoje - Tadashi Suzuki knygos pristatymas


Lapkričio 8 dieną (trečiadienį) 18.30 Menų spaustuvės Infotekoje pristysime Tadashi Suzuki knygą "Kultūra - tai kūnas".

Pripažinimą pelnę atlikėjai: pirmieji darbai mums labai brangūs

 Septynerius metus – tiek laiko rodomi „Menų spaustuvėje“ sukurti spektakliai „Ribos“ ir „Feel-Link“. Abiejų spektaklių kūrėjai 2011- aisiaisį jaunųjų menininkų projektą „Atvira erdvė“ aplikavo jauni ir nepatyrę su vienais pirmųjų „rimtų“ savo darbų, visai nežinodami, kad šie sulauks tokio ilgamečio populiarumoir atneš kūrybinėms komandoms apdovanojimus. Nuo to laiko pirmojo Lietuvoje gatvės šokio spektaklio „Feel-Link“ kūrėjai AiridaGudaitė ir Laurynas Žakevičius spėjo sukurti šeimą, įkurti šokio mokyklą ir urbanistinio šokio teatrą „LowAir“ bei sukurti dar penkis spektaklius. Nors provokuojančiu spektakliu apibūdinamų „Ribų“ komanda kultūros sferoje toliau darbuojasi atskirai, tačiau bent kartą per mėnesį susitinka suvaidinti spektaklio ir tikina, kad tai – vienas brangiausių jų sukurtų darbų. Apie tai, kaip bėgant metams keičiasi kūrėjai ir jų personažai, kokios emocijos lydėjo pačią kūrybinę pradžią ir kaip visiems sekasi dabar, kalbamės su „LowAir“ komanda,„Ribų“ aktoriumi Dainiumi Jankausku ir spektaklyje taip pat vaidinančiu pjesės autoriumi Juliumi Paškevičiumi.

Juliau, kaip tavo pjesė atsidūrė Menų spaustuvėje?

Julius Paškevičius: Pjesė buvo mano, duodavau ją tik kursiokams paskaityti. O paraišką „Atvirai erdvei”parašė Tadas (režisierius Tadas Montrimas aut.past.). Mes patys dar buvom jauni, nepatyrę, tad esam jam labai dėkingi už parodytą iniciatyvą.

O kada paskutinį kartą „Ribas” matė pats režisierius?

J.P.: Na, jau senokai. Kokius trejus metus tikrai nematė, kai emigravo iš Lietuvos. Per tą laiką daug kas pasikeitė, spėjau ir susituokti!(juokiasi)

Dainius Jankauskas: Tadas man kažkada rašė, labai stebėjosi, klausė „jūs vis darrodot?” Iš tiesų būtų labai įdomu, jei jis pamatytų spektaklį dabar, po tiek metų.

 

RIBOS 2011 9483

Valerijus Jevsejevas, Julius Paškevičius ir Dainius Jankauskas spektaklio "Ribos" premjeroje, 2011

 

O jus pačius tai stebina, kad vis dar debiutiniai jūsų darbai rodomi ir sulaukia tokio žiūrovų susidomėjimo?

Airida Gudaitė: Aš girdžiu tikrai daug puikių atsiliepimų apie „Ribas”. Atrodo, spektaklis labai mėgstamas jaunų žmonių.

J.P.: Taip, jaunimo, paauglių ateina labai daug. Manau, spektaklis padaro stipriausią efektą tai amžiaus grupei. O jie - labai ištikimi fanai, ateina ir po penkis kartus ir po daugiau. Žinoma, patys irgi labai reklamuoja, dalinasi tarpusavyje.

D. J.: Bet tai – ne tik jauni žmonės. Yra buvę, kad man į „Facebook” parašo ir daug vyresni žiūrovai, kad, pavyzdžiui, matė spektaklį jau septynis kartus. Galbūt paauglių reakcijas ir susidomėjimą geriau matome viešai, jie tuo labiau dalinasi, yra atviresni. Tačiau būna, kad po spektaklio, kas nors parašo asmeniškai, kad jau gėda, bet ateis į spektaklį ir septintą kartą.

A. G.: Su „Feel-Link”– lygiai taip pat. Yra keletas žmonių, kurie spektaklį matė septynis ar aštuonis kartus, į kitą mūsų darbą„Žaidimas baigtas”ateis jau ketvirtą kartą. Toks „fanų klubas” labai džiugina.

Laurynas Žakevičius: Iš tiesų, labai svarbu rasti tuos, kurie „užsikabina” – tada jie geriausiai pasiekia kitus, žodžiu paskleidžia visą informaciją – tai geriausia reklama spektakliui.

Juliau, nuo to laiko, kai rašei pjesę, praėjo jau daug laiko, daug kas pasikeitė. Kaip tau ji atrodo dabar? Ar nekyla minčių, kad reikėtų perrašyti?

J.P.: Na, perrašyti tai tikrai ne. Tokiombangom kartais ateina idėjos, tačiau nebent rašyti kažką naujo. Esu parašęs keletą tekstų komerciniams spektakliams, bet su kažkuo grynai savo –daug sunkiau. Su „Ribom”, atrodo, užsikėliau sau kartelę, dabar norisi, kad viskas, ką parašau, būtų geriau už „Ribas”, tad kol kas tai dažniausiai lieka stalčiuje. Paskutiniu metu kūrybinės bangos vėl ateina, tad parašiau ir keletą paraiškų, gal gims kažkas naujo.
Ar kas nors pasikeitė per tuos septynis metus? Žinoma, pasikeitė labai daug kas. Kai rašiau novelę, pats dar buvau beveik paauglys, aštuoniolikos ar devyniolikos metų. Nors spektaklį rodom septintus metus, novelę parašiau jau prieš kokius dešimt, tad nuo to laiko tikrai labai daug kas pasikeitė. Kartais pasirodo, kad gal jau ir nebeaktualu, bet kiekvienais metais stengiuosi rasti kokį kitą kampą, kitą pusę - tada ir vadinti lengviau.

D.J.: Keitėsi daug kas, bet nemanau, kad pačiame spektaklyje reikėtų ką nors keisti. Tai buvo to konkretaus meto, ką tik baigus akademiją, pastatytas spektaklis ir, tiesą pasakius, jo keisti nelabai ir norisi. Tai buvo tam tikra gyvenimo atkarpa, kai gimė šitas kūrinys, o dabar ateina naujos patirtys ir jas reikėtų saugoti darbams į priekį. Spektaklis yra mylimas žiūrovų, tad jo nereikia keisti ar perrašyti.

„Feel-Link”intensyviai pristatomas užsienio gastrolėse, festivaliuose Lietuvoje – tuoj skaičiuosite septyniasdešimtąjį pasirodymą.Ar jums kažko keisti nesinorėjo?

A.G.: Tikrai buvo momentų kai norėjomespektaklį atnaujinti. Po keleto metų, matyt, buvo atsibodę šokti tik jį. Bet tai buvo postūmis kurti naujus darbus, nes „Feel-Link” choreografijos vis tiek nebūtume galėję pakeisti. Ji mums labai brangi. Turėdami šį spektaklį savo repertuare – net pasiilgtame jo, laukiame pasirodymo. Aišku, keitėsi tam tikri vidiniai dalykai – ir galbūt tai galima pastebėti mūsų darbe. Kai statėm spektaklį, jis buvo apie du žmones, kurie nėra pora, tačiau iki šio daug kas galvoja, kad tai meilės duetas. Tačiau aš šokdama stengiuosi galvoti apie tą mūsų pirminę idėją ir per daug neįsileisti asmeninių santykių.

L.Ž.: Ta tema, kad tai dviejų, vienas su kitu nesusijusių žmonių istorija, nuėjo į antrą planą. Kai kūrėm „Feel-Link”, mes buvom pora, bet dar nebuvom susituokę, paskui susituokėm ir tam tikra prasme mudviejų santykiai pradėjo „eiti” į sceną. Dėl spektaklio kaitos -– sutinku su Dainiumi. Nors yra sakoma, kad spektaklis palaipsniui auga, keičiasi, mes visgi griežtai laikėmės savo pradinės idėjos, nekeitėm choreografijos. Nors žiūrovai dažnai pakomentuoja, kad kažką pakeitėm, iš tiesų visada stengiamės jį išlaikyti tokį, kokį sukūrėm.

feel link premjera 2011

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius šokio spektaklio "Feel-link" premjeroje, 2011

 

O kaip „Ribose”? Ar su jumis keičiasi ir patys personažai?
J.P.: Manau, pokytis yra toks labiau vidinis. Įvairios asmeninės patirtys, žmonės su kuriais susiduri, keičia tavo paties požiūrį tiek į savo, tiek į scenos kolegų personažus.

D.J.: Keičiasi ir daug asmeninių dalykų, tavo patirtis. Kai statėm spektaklį, patys buvom ką tik mokslus pabaigę studentai. Tai natūralu, kad per septynerius metus atsirado naujų spektaklių, vaidmenų,įvairiausių patirčių teatre. Ir pats keitiesi kaip žmogus, kaip aktorius, o kai kurie dalykai dabar gal jau ir keisti atrodo. Keisti atrodo ir kai kurie tavo sprendimai, kaip vaidinti savo personažą.


„Ribų” pastatymui, parašydamas paraišką, pradžią davė Tadas Montrimas. Laurynai, Airida, kaip jūs atradot „Atvirą erdvę”?

A. G.: Mes apie „Atvirą erdvę” žinojome. Menų spaustuvėje lankydavome„Vasaros šokio mokyklą”. Labai gerai pamenu, kai Audronis Imbrasas man įteikė „Vasaros šokio mokyklos„ diplomą ir pajuokavo - „Na va, gal ir kitus šokius pradėsi mėgti, ne tik gatvės”. Man tai buvo tarsi tam tikras padrąsinimas.

„Atviros erdvės” atranka susideda iš kelių etapų. Kaip sekėsi pristatyti savo idėjas?

A. G.: Į atranką atėjom beveik visai nepasiruošę, galvojom, pristatysim savo idėjas, kuriomis tikime. Kai atėjom, susidūrėm su labai rimtai atrodančia komisija, truputį išsigandom. Bet savo idėją pristatėm, turėjom labai didelį norą ir daug vilties.

J. P.: Aš tai pamenu mūsų generalinę„Ribų” repeticiją. Viskas atrodė siaubingai – buvo likus tik savaitė iki premjeros, o mes tekstus vis dar skaitėm iš lapų. Po pirmų spektaklio rodymų, pamenu, buvau stipriai suabejojęs tuo, ką darau – viskas atrodė taip baisu, teksto tiek daug. Jaudinausi, nes tai buvo pirmas rimtas mano darbas.
Kai mokiausi, labai bijojau dainavimo egzaminų, tai važiuodamas troleibusu į akademiją (Lietuvos muzikos ir teatro akademija aut.past.) ne kartą esu pagalvojęs – vairuočiau aš dabar sau ramiai tą troleibusą arbatos pasidėjęs ir vargo nematyčiau. Tai lygiai tos pačios mintys pasikartodavo ir prieš premjeras - tikrai žiauriai bijojau. (juokiasi)

D.J.: Aišku buvo baisu. Tai buvo pirmas mūsų spektaklis, maža erdvė, žiūrovai arti, teksto daug, mes tik trise, niekur nepasislėpsi – stalas, lempa ir viskas. Tokia ekstremali patirtis.

 pristatymas

"Feel-link" pristatymas "Atviros erdvės'11" atrankoje. Laurynas juokauja, kad spalvoti drabužiai suklaidino apsidžiaugusius, jog pagaliau į šiuolaikinį šokį kažkas atnešė spalvų

Vyresniosios kartos aktorius Valerijus Jevsejevas atėjęs dirbti su tokiais jaunas menininkais daug įnešė savo patirtiesar leido jums laisvai reikštis?

D. J.: Valerijus apskritai čia buvo labai svarbi grandis, nes jis labai protingai mums padėdavo, pasakydavo savo nuomonę, tačiau tikrai neužgoždavo mūsų idėjų. Iš tiesų mes buvom ką tik išėję iš akademijos, jauni menininkai ir tai, kad toks aktorius, kaip Valerijus, sutiko su mumis dirbti, turėjo tikrai didelę reikšmę.

J.P.: Valerijus mums padėdavo labai pedagogiškai, per daug nesikišant. Jis turėdavo savo nuomonę, savo požiūrį, bet be jokių ambicijų paneigti jaunojo režisieriausTado darbą. Jis mums buvo kaip mokytojas, užtikrinantis stabilumą.

Dainiau, „Atviros erdvės” spektakliuose kaip jaunasis menininkas „debiutavai” net kelis kartus. Kaip taip nutiko?

D. J.: Oi taip, kokius tris ar keturis kartus iš eilės. Kažkaip mane vis pakviesdavoskirtingi režisieriai, o aš vis sutikdavau. Daugiau jau nebepriimčiau tokio pasiūlymo, bet visi metai buvo tikrai labai įdomūs. Vasarą pradėdavome repetuoti, o rudenį jau pristatydavome premjeras. Labai smagu būdavo taip dirbti, repetuoti.

Kuo šie kūrybiniai procesai skiriais nuo darbo kituose teatruose?

D.J.: Pats darbo principas čia labai geras. Tau suteikiama daug erdvės, laisvės. Valstybiniuose teatruose gal kiek kitaip viskas, nei „Atviroje erdvėje”. Tu čia daug ką nuo pat idėjos darai pats. Dėl to tie spektakliai ir tampa tokie brangūs bei turi tokį svarbų rezultatą.

J.P.: Tiesiog čia mažiau atsakomybių – jaunas menininkas gali šiek tiek nuklysti, jam gali nepasisekti, jam lengviau viskas atleidžiama. Spektakliui leidžiama augti kartu su jaunu menininku.

Spektakliams metų jau nemažai, tad ir žiūrovų juos jau matė daug. Kokią pastebėjot atmosferą žiūrovų pusėje? „Ribose” žiūrovai labai arti, tad ir emocijos turbūt visos labai gerai pastebimos?

J.P.: Būna visokiausių atvejų. Susigraudinę, ar kitaip jautriai sureagavę žiūrovai yra ta geroji pusė, kurią matai. Tačiau matom ir kaip žiūrovai kalbasi, naudojasi telefonais, vaikšto spektaklio metu. Tai, aišku, labai išmuša iš vėžių. Tada pagalvoji, kad jau geriau vaidintume didžiulėje salėje, nors ten, turbūt, irgi galima viską pastebėti.

A.G.: Didelėje salėje taip pat viskas matosi. Labai blaško vėluojantys ir telefonais šviečiantys žiūrovai.

D. J.: Kas mane labai stebina šiame spektaklyje, tai reakcijos. Kažkas labai įdomiai suveikia, kad žiūrovai reaguoja garsiai - aikčioja, komentuoja, emocionaliai, kaip filme.

 

Feel-link 2015Laura Vanseviciene

"Feel-link", 2015, ®Laura Vansevičienė

 

Ar siūlytumėt „Atvirą erdvę” kitiems jauniems menininkams?

A. G.: Tai kiekvienais metais rekomenduojame!

L. Ž.: Aš tiesiog neįsivaizduoju ir niekada nesu radęs kitos tokios programos, kur pradedantieji galėtų ateiti ir bandyti, net jei nėra baigę profesionalių studijų, po kurių režisieriai pradeda įtraukti į savo statomus spektaklius. Ypač sudėtinga su šokėjais – Lietuvoje nėra tokios kultūros, kurioje šokio teatrai „medžioja” naujus, jaunus šokėjus, prijungtu juos į trupę.

A.G.: Esam labai dėkingi Menų spaustuvei už sutektą pradžią. Tai mums tikrai buvo didelis tramplinas, nuo kurio viskas ir prasidėjo.

 

 

Žiūrovų pamėgstus spektaklius kviečiame pamatyti "Menų spaustuvėje":

FEEL-LINK | spalio 27 d. | 19.00 | juodoji salė

RIBOS | spalio 31 d., lapkričio 16 d., gruodžio 13 d. | 19.00 | stiklinė salė

Premjeroje „Rozetos akmuo“ – šokio, gyvų projekcijų ir eksperimentinės muzikos sintezė

Lapkričio 3 ir 4 dienomis Vilniaus „Menų spaustuvė“ pristatys naujausią jaunųjų menininkų premjerą – šokio, sensorinių projekcijų ir muzikos spektaklį „Rozetos akmuo“. Nors choreografijos autorė ir atlikėja Živilė Virkutytė scenoje pasirodys viena, video projekcijų menininkas Ed Grimoldby spektaklyje dalyvaus su vietoje kompiuteriu gyvai projektuojamais sensoriniais vaizdais, o muziką kūrę Anrius Šiurys ir Jūra Elena Šedytė dalį jos atliks gyvai. Kūrėjai performansą lygina su čia pat kintančiu, gyvu organizmu kuriam visos jo dalys yra lygiavertiškai reikalingos, o premjeroje sakosi laukiantys atvirai spektaklio potyriams atsiduosiančių žiūrovų. Apie tai, kuo ypatingos gyvos projekcijos ir kaip idėjiniu spektaklio tašku tapo kalbos raida, kalbamės su „Rozetos akmens“ kūrybine komanda.

Dosnus Dansemos dešimtmetis

Šokio teatras Dansema, pirmasis Lietuvoje pradėjęs kurti šiuolaikinio šokio spektaklius vaikams ir jaunimui, spalio 20-22 d. švenčia savo veiklos dešimtmetį. Šventinį savaitgalį Menų spaustuvėje Dansema parodys penkis savo repertuarinius mažųjų publikos pamėgtus spektaklius: spalio 21 d. 11.00 val. Šviesiukai (premjera, 0-2 m. vaikams), 15.00 val. Maži stebuklai (3-6 m. vaikams), 17.00 val. Mozaika (0-3 m. vaikams), spalio 22 d. 11.00 val. ir 15.00 val. Spalvoti žaidimai (0-3 m. vaikams). Dešimtmečio programą spalio 20 d. 18.00 val. pradės „Pasaulio sutvėrimas pagal vaikus“, ypatingas Dansemos ir Vilniaus specialiojo ugdymo centro Aidas bei Vilniaus Šilo mokyklos mokinių kūrybinis edukacinis projektas, kurio metu Dansemos šokėjai kartu su vaikais, turinčiais įvairių raidos ir elgesio sutrikimų, improvizuos ir judesiu perteiks savitą pasaulio sukūrimo istoriją.

Skaityti daugiau...

Du dešimtmečiai šokio – Vyčio Jankausko teatras mini 20-ąjį kūrybinės veiklos jubiliejų

Vyčio Jankausko šokio teatras šiais metais mini 20-ties metų kūrybinės veiklos sukaktį ir kviečia į jubiliejinį renginių ciklą Vilniuje.

Spalio 18 d., 18 val. Vilniuje, „Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje“, atidaroma teatro dvidešimties metų kūrybinę veiklą pristatanti paroda. Parodos lankytojai iš arčiau galės susipažinti su teatro istorija, sukurtais šokio spektakliais, juose dalyvavusiais atlikėjais, pamatyti scenografijos, kostiumų ir rekvizito elementus, naudotus scenoje. Teatro turiningą veiklos laikotarpį grindžiantys spektaklių ir festivalių plakatai, brošiūros supažindins su teatro sklaidos maršrutais Lietuvoje ir pasaulyje. „Man pačiam norisi pažvelgti į šį 20-ties metų kūrybinį laikotarpį šiek tiek iš šalies, padėkoti visiems žmonėms, kurie kartu dalyvavo kuriant ir atliekant, bei priminti, supažindinti, ypač jaunesnės kartos šokėjus ir šokio mylėtojus su tuo, kas vyko prieš penkiolika ar dvidešimt metų Lietuvos šiuolaikiniame šokyje,“ – teigia Vytis Jankauskas. Ši paroda muziejaus ekspozicijų salėje veiks visą mėnesį – iki lapkričio 18 d.

Skaityti daugiau...

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą