Neįprasta premjera Menų spaustuvėje – komedija apie greito dvasiškumo stovyklas

2025 m. gegužės 20 dieną Vilniuje, Menų spaustuvėje įvyks komedijos „Pažadink savo vidinę deivę“ (rež. Gildas Aleksa) premjera.

Spektaklis pristato keturis žmones, kurie yra ne savo vietoje gyvenime. Perdegę po bandymų savirealizuotis ir įstatę save į nerealististiškus sveikos gyvensenos rėmus (aštuonios valandos miegui, aštuonios sau, aštuonios darbui), spektaklio veikėjai atvyksta į teambuilding'ą dvasinio tobulėjimo stovykloje ir įsitraukia į absurdiškų įvykių virtinę.

Režisierius Gildas Aleksa pristato komediją

Gildas Aleksa – jaunosios kartos režisierius, kurio biografijoje – apie 20 spektaklių. Režisierius tris kartus apdovanotas „Fortūnos“ statulėle, yra pelnęs „Lietuvos teatrų pavasario“ bei įsimintiniausio Kauno menininko apdovanojimą. Komedijos „Pažadink savo vidinę deivę“ premjera žymi žiūrovų ilgai lauktą režisieriaus sugrįžimą į Kauno miesto kamerinį teatrą.

„Komedija „Pažadink savo vidinę deivę“ visų pirma yra apie tai, kaip absurdiška, kad yra paklausa greito dvasiškumo stovykloms, o įmonės investuoja pinigus į darbuotojų „dvasingumą“, tikėdamos, jog tai padidins jų produktyvumą. Tai – tiesiog iškreipta realybė. Taip, jei į darbuotojus žvelgsime kaip į žmones su dvasia ir dvasiniais poreikiais, suteiksime poilsio, pasitelksime komandos formavimo metodus, mokėsime komunikuoti poreikius ir nepiktnaudžiauti žmonėmis su didesniu atsidavimu, bet kokios įmonės produktyvumas ir vidaus kultūra turėtų gerėti. Bet gyvename laiko ir vietos kontekste, kur nežinome nieko apie kultūrinę apropriaciją ir žmonės nuvažiuoja atostogų į Indiją ir grįžta patapę guru, terapeutus keičia koučeriai, o plepūs toksiški žmonės garsiai sako „aš pats galiu būti psichologas.“ – kūrinio aktualumą komentuoja režisierius.

Spektaklį kūrė jaunieji menininkai

Spektaklio „Pažadink savo vidinę deivę“ personažams gyvybę įkvėpė aktoriai Roberta Sirgedaitė, Milda Naudžiūnaitė, Gytis Ivanauskas, Adomas Jasiukėnas. Komedijai originalią pjesę parašė jaunosios kartos dramaturgė Kristina Marija Kulinič, jos kūriniai jau yra statyti Lietuvoje („Teatronas“, Artūro Areimos teatras, „No Shoes“ teatras) bei Latvijos nacionaliniame teatre. Tai – ne pirmas spektaklis, kuriame autorė dirba su režisieriumi Gildu Aleksa, 2021 metais menininkai pristatė spektaklį „Sodra, Mon Amour“ („Teatronas“). Muziką spektakliui kūrė ilgai su režisieriumi dirbantis kompozitorius Jokūbas Tulaba, apšvietimu rūpinosi šviesų dailininkas Tomas Zinkus, o scenografija ir kostiumais – Kotryna K. Rupainytė.

„Pradėjus galvoti apie scenografiją, viskas organiškai sukosi apie apskritimą, dėl to spektaklyje išties gausu apvalių formų. Ratas man – ir vientisumo, ir tobulumo simbolis, kurį dažnai sutinki įvairiose dvasingumo praktikose – nuo šokių rateliuose iki ritualinių pasidalijimų. Kita mintis, kurią noriu perteikti apskritimu yra apie gyvenimo cikliškumą; diena po dienos, nesibaigianti rutina, tarsi ratas, kuriame nesustodami bėgam ir negalim sustoti. Man apskritimas savyje jungia ir tobulumo, dvasingumo troškimą, ir kasdienybės rutinos metaforą. Kaip ir stovyklos dalyviai bando trumpam pabėgę iš kasdienio darbo, nupirkti dvasingumo ir suartėjimo momentą.“ – įžvalgomis apie scenografijos kūrimo procesą dalijasi Kotryna K. Rupainytė.

„Kostiumai – taip pat šios vizijos dalis. Veikėjų drabužiai iš vienodos medžiagos, neutralios spalvos, tačiau skirtingų siluetų, taip pat apskritimo simbolika užkoduota ir kostiume, tačiau mažiau pastebima. Šis vizualinis pasirinkimas padedantis sukurti stovyklos dalyvių, kaip bendruomenės, įspūdį tarsi visi jie drėbti iš to paties molio – lygūs, bet skirtingi. Vienodi, tačiau

individualūs. Tokiu būdu pabrėžiama vienybė tarp skirtingų asmenybių, kurios susitinka toje pačioje erdvėje, su bendru tikslu – pažinti vieni kitus ir pačius save.“ – teigia kostiumų dailininkas.

Spektaklio premjera Vilniuje – gegužės 20 dieną (Menų spaustuvėje). Spektaklį finansuoja Lietuvos kultūros taryba, bilietus platina Kauno miesto kamerinis teatras.